2585
Sök

Baslåda volvo 740

51 Inlägg
5 oktober 2010
Trådstartare
hejsan jag har en fråga till alla.. håller på att göra en baslåda som skall passa under hatthyllan på en
volvo 740! men nu är det så här.. att jag vill ha basrör från lådan upp till hatthyllan. mendans min polare tyckte jag skulle ha portarna på samma sida som basarna och sen dra 2 rör från hatthyllan och ner brevid baslådan.. så jag bara undra vad nu tycker? dom som kan bygga billjud och .. vad är bäst. rör från låda och upp eller 2 rör från hatthyllan och ner. vad tror in!!!! tacksam för tips och råd :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

TBM NINJA
917 Inlägg
6 oktober 2010
Jag förstår nt riktigt va du mennar men att ha rören så dom leder in i kupen iställe för bara rakt ut i bagageluckan ger sjuukt bra ljud då ljudet i princip kommer feån röret

im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D

Team dBakuten
3 453 Inlägg
6 oktober 2010
henke_92 skrev:
Jag förstår nt riktigt va du mennar men att ha rören så dom leder in i kupen iställe för bara rakt ut i bagageluckan ger sjuukt bra ljud då ljudet i princip kommer feån röret

Öh njaa.. i en bandpasslåda kanske men annars håller jag inte med.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

106 Inlägg
6 oktober 2010
Jag har byggt baslåda i min 740 och jag har alltid fått det förklarat för mig att ha basporten igenom skidluckan och det är nog mindre besvärligt än att kapa å grejja i hatthyllan det spelar då bra för mig:)
/Micke

Volvo Räcing

4 693 Inlägg
6 oktober 2010
Port och bas framåt, täta runt baffeln mot ryggstödet.... Finns säkert 3 miljoner trådar om baslåda till 740

Booyakasha!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
6 oktober 2010
Alternativt basar framåt genom skidlucka och portar upp genom hatthyllan, kan bli rätt snyggt om man gör det bra. smile Förstår dock inte vitsen med din kompis förslag, att ha rör ner BREVID lådan!?

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

51 Inlägg
6 oktober 2010
Trådstartare
oki då vet jag det tror jag kör på bas och portar på samma håll

2 914 Inlägg
6 oktober 2010
och täta så det blir TÄTT. om du ska ha basar + portar frammåt
Senast redigerat av kalle_kalle (6 oktober 2010)

Sök