4340
Sök

Går ryckigt vid gas pådrag

1 302 Inlägg
8 oktober 2010
Trådstartare
Hej!

Jag har en Audi A4 1995 med 1,6liters motorn.

Problemet:

Mitt problem med bilen är att den går rätt så ryckigt när jag accelererar upp bilen.

som typ exempel:

Jag kör ut på en väg kanske ligger då i 45-50km/h sedan ska jag upp i 70km/h medans jag tar mig upp i den hastigheten så går bilen ryckigt.

Körsättet jag använder mig av:

Mitt kör sätt är eco driving men har även kört den vanliga varianten där man använder alla växlar, jag brukar se till att växla vid 3000 varv. Vet inte om det har med saken att göra.

Kan det vara tändstiften det är fel så de endast behöver bytas ut eller vad kan problemet vara?

Mycket tacksam för svar smile

175 Inlägg
8 oktober 2010
Kolla gasspjället kan vara skit där.. kolla så att det inte är sprickor i röret från luftfiltret. titta även hur tändstiften ser ut..

1 302 Inlägg
8 oktober 2010
Trådstartare
aydeen skrev:
Kolla gasspjället kan vara skit där.. kolla så att det inte är sprickor i röret från luftfiltret. titta även hur tändstiften ser ut..

Inte meckat så mycket just i motorn i bilen så vart sitter gasspjället mer i detalj ? hmm

175 Inlägg
8 oktober 2010
Vet inte riktigt hur det ser ut på din bil. Från luftfilterboxen går det ett rör anslutet till "motorn". röret brukar sitta fast med en slangklämma. lossa den så ser du spjället. runt spjället kan det sätta sig sot och skit. Gör rent runt/på spjället och se till att inte skiten kommer ner i spjället. är du osäker på hur ett spjäll ser ut, så sök lite så ser du.

mvh

Sök