Ok, det var bra tips. Jag funderar på att även sätta högtalare i bakdörrarna då bakhögtalarna sitter i taket, men bara om jag själv upplever bättre ljud av det.
Tänkte även skaffa original högtalargaller till bakdörrarna för att inte sticka ut med grejorna, men de är så otroligt finmaskiga att de bara måste sänka känsligheten, man ser ju knappt hålen så detta borde vara konstruerat mest i avseende på utseendet. Kan detta vara negativt för ljudet?
Jag gör nog ett försök med några sjyssta 5.25or. Har tittat på Rockford Power men har sett att GAS är rejält sänkta i pris nu hos en viss handlare, 298 kr, ifall dom pallar ett RF T400.4 steg (4 x 60 W RMS i 4 Ohm. Ej 50 W som jag skrev innan).
Annars så funderar jag på DD 6.5or basar 150 RMS/400 W peak, om jag ändå måste bygga om, men då måste dom spela upp till minst 3000 hz. Så behöver man ju säkert ett större steg med 6.5 subbarna men det vore nåt att prova. Eller deras 5.25 kit kanske, men dom är ju inte gratis heller direkt.
Lite funderingar in på sentimmarna har man i varjefall så att det räcker.
Tänkte starta ett projekt på min sida men det här verkar svårast så jag grundar lite först, det kommer mera, hehe.
Tack för alla svar. Jampa
Senast redigerat av Jampa (1 mars 2010)
1:a Pris. 148,3 dB på IdBL MDS Concept Store Arninge 2012!
146,9 dB @ 43 hz med en 12" på MDS Outlaw Crank It Up.
Overpower it!