Besiktade precis min bil och fick underkänt med för högt lambda-värde, för hög HC-halt, läckage i avgassystem, CO-halt för hög.
Min fråga är, eftersom det är bytt Lambdasond precis dagen jag lämnade in bilen på besiktning men ändå inte klarade besiktningen. Kan det vara som han sa att läckaget i avgassystemet inte håller tätt så det räcker med att jag tätar det? Finns det någon annan möjlighet?
Bilen var varmkörd en halvtimme innan besiktningen.
Besiktade precis min bil och fick underkänt med för högt lambda-värde, för hög HC-halt, läckage i avgassystem, CO-halt för hög.
Min fråga är, eftersom det är bytt Lambdasond precis dagen jag lämnade in bilen på besiktning men ändå inte klarade besiktningen. Kan det vara som han sa att läckaget i avgassystemet inte håller tätt så det räcker med att jag tätar det? Finns det någon annan möjlighet?
Kan det vara som han sa att läckaget i avgassystemet inte håller tätt.
Hur menar du nu?
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Läcker avgassystemet så blir inte avgasvärdena bra, så lambdasonden kan du lämna tillbaka! Se till så att avgassystemet är riktigt tätt, o någorlunda nyservad motor, så kan jag nästan garantera att värdena blir bra.
Tråkigt för dig Björken Men som sagt, börja med Avgassystemet. Sen kanske också byta olja, div filter och tändstift. Vad jag vet har bilen stått ett tag så kanske kan vara en nyttig idé?