H22 skrev:
1. Folk som köper med automatlåda. annars inga direkta fel att passa sig för om den varit välskött innan.
2. Service kan man göra själv, inte svårt. Kamrem går att byta själv, är lätt så länge man vet vad man ska göra. men är dock förjävla trångt och aboslut inte det roligaste. Dock ska man även byta vattenpump samt att det sitter hydralisk spännare till spännrullen som också måste bytas. som sagt, trångt och riktigt jävligt, men det går relativt lätt om man har koll på läget.
3. Automatlådan är skräp. den pallar inte "rolig" körning och kommer senare att börja slira. då e den fucked! köp 5spd direkt.
4. Rostiga bakskärmar. annars inte mkt annat. det är en bra och pålitlig bil. dock kan du se över utrustningen som t.ex defroster, ev A/C, spegelvärmarna, stolsvärme osv osv. standard saker.
5. Biltema suger när det gäller denna bil. reservdelar, vill säga t.ex bromsbelägg, skivor, filter osv? finns på mekonomen. resten går att få hem från US annars om det nu är nått special. så jag säger att det är lätt..
Övrig info.
Dom brukar få för sig att knacka lite från bussningarna, framförallt höger bak när dom blir sänkta mer än 40mm.
Har du framtidsplaner på överladd, SKIPPA en VIT-S med ATTS.
Dom få 5th gens som finns med 4ws är upp till dig dock, men jag säger att det är helt onödigt.
Annars är H22an en kanonbra stryktålig motor med bra potential. (egen erfarenhet) visst väger den en del dock. men men...