Datorn är en Hp pravillion s5530 och processorn är en AMD Athlon II X3, den är ju slimmad så om jag skulle köpa en ny processor hur vet jag vilken som passar? Om jag köper en ny så tänkte jag på en intel core i7 processor, är den prisvärd?
Datorn är en Hp pravillion s5530 och processorn är en AMD Athlon II X3, den är ju slimmad så om jag skulle köpa en ny processor hur vet jag vilken som passar? Om jag köper en ny så tänkte jag på en intel core i7 processor, är den prisvärd?
Du kan inte klämma på en intel processor på ditt AMD-kort
Du kan inte klämma på en intel processor på ditt AMD-kort
Förslagsvis i alla papper du fick med datorn, på något kvitto eller så söker du på dator modellen.
Då du har köpt en färdig dator ifrån HP så tror jag inte att du har stöd för Quadcore så leta efter någon dualcore istället. (..om det nu inte visar sig att du kan köra med quadcore dvs.)