Finns massvis med trådar om musik! Men det är mestadels Rock (vilket är underbart) Dance osv. Så jag tänkte starta en tråd om typ Blues, Country osv.
Är bara 20år men tröttnade rätt hårt på Trance å Dance för några år sedan och har nu snart konverterat till gubbe på heltid! (Bara köpa sig en Mercedes Automat å dra på dig basker)
Men lite tips på Gubbmusik skulle jag gärna få!
Det jag gillar idag är bla: Chris Isaak Mark Knoppler / Dire Straits Tracy Chapman Stivie Ray Joe Bonamassa James Brown Alan Jackson
osv.
Ja ni ser riktiga gubbar.
Så skicka på lite tips ni andra som vet av några sköningar
Och ni som bara lyssnar på hardcore behöver inte berätta för mig hur dålig detta är. Okej?
www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
Äntligen ett ämne som jag kan! haha. Här får du en lista med mina favoritgubbar:
Kiss Thin Lizzy Black Sabbath Led Zeppelin David Bowie Arkansas Uriah Heep Queen Mark Boland and T-Rex Ten years after Jimi Hendrix Wishbone Ash (Jävligt bra) Rush
Det finns inget bättre än storbansjazz från 30-40talet. Spela nåt hetsigt av Benny Goodman eller Tommy Dorsey när man flyger fram på motorvägen eller nåt soft när man bara sitter hemma och dricker whisky. Det är väl mer än gubbmusik, det är typ sånt min mormor och morfar gick ut och dansade till haha.
Jag lyssnar absolut helst på hårdrock men ibland så är det gött att bara sitta och njuta till gamla godingar. Väljer ut några favoriter.... Inte rent rakt ut blues å gubbrock kanske men....