3088
Sök

Installera xenon kit volvo s70

26 Inlägg
10 november 2010
Trådstartare
Någon som har erfarenhet av detta, svårt att koppla in eller relativt enkelt ?
Måste man klippa av sladdar eller kan man använda befintliga?

127 Inlägg
10 november 2010
det är enkelt bara + och - kabelskor som ska in i den befintliga kontakten.

26 Inlägg
11 november 2010
Trådstartare
Okej kanon, hur upplevde du ljusförändringen? stor skillnad eller ? smile

93 Inlägg
11 november 2010
skillnad som natt och dag! smile

TURBO -forever!

26 Inlägg
11 november 2010
Trådstartare
Var har ni köpt era, xenonkungen, xenonhuset eller annat? Ska jag ta 35 w eller 55 w till helljusen, behövs canabus eller s70 från 98 har inget sånt?

Egen företagare
864 Inlägg
11 november 2010
Volvo_s701 skrev:
Var har ni köpt era, xenonkungen, xenonhuset eller annat? Ska jag ta 35 w eller 55 w till helljusen, behövs canabus eller s70 från 98 har inget sånt?

Sätt i 55 i helljuset. Ingen canbus på s70

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

127 Inlägg
14 november 2010
jag köpte mitt på bilupplysningen.se. och det funkar utmärkt big_smile

595 Inlägg
14 november 2010
Köp på VVme.com jätte bra. Plug'n play. tar 15 min att sätta in smile Lycka till!

429 Inlägg
14 november 2010
Ska du ha i hlelljuset så ska det va 55w med en temp på 4300k för bästa ljus wink
Halvljuset får du inte ha xenon i om du inte har automatisk nivåreglering på ljuset, vilket kostar mellan
7-15.000kr sidan smile Lycka till!

Supraman
2 300 Inlägg
14 november 2010
Swemil93 skrev:
Ska du ha i hlelljuset så ska det va 55w med en temp på 4300k för bästa ljus wink
Halvljuset får du inte ha xenon i om du inte har automatisk nivåreglering på ljuset, vilket kostar mellan

Men de skiter man i och plockar ur de när de e dags för besiktning.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

807 Inlägg
14 november 2010
Stefan Varberg skrev:
Swemil93 skrev:

om man inte fastnar i rullande besiktning dvs:) Nån som vet vad böterna ligger på om man har xenon på halvljus utan automatisk nivåreglering?

I'd rather die like a man, than live like a coward

595 Inlägg
14 november 2010
drazen_gti skrev:
Stefan Varberg skrev:
Swemil93 skrev:

om man inte fastnar i rullande besiktning dvs:) Nån som vet vad böterna ligger på om man har xenon på halvljus utan automatisk nivåreglering?

500 riksdaler

2 174 Inlägg
14 november 2010
eacan skrev:
drazen_gti skrev:
Stefan Varberg skrev:

500 riksdaler

av alla jag känner har ingen fått böter, däremot får man direkt ombesiktning på bilen.

1 772 Inlägg
14 november 2010
hangman skrev:
eacan skrev:
drazen_gti skrev:

500 riksdaler

av alla jag känner har ingen fått böter, däremot får man direkt ombesiktning på bilen.

Fine, 200 kr då. Tror dock att man får bådoch.
Senast redigerat av NordstromJ (14 november 2010)

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

807 Inlägg
14 november 2010
NordstromJ skrev:
hangman skrev:
eacan skrev:

500 riksdaler

Fine, 200 kr då. Tror dock att man får bådoch.

ok inte så farligt, blir o köra med xenon på både hel o halvljus på supran till våren:)

I'd rather die like a man, than live like a coward

429 Inlägg
16 november 2010
Nej inte alls farligt faktiskt, men ska man va petig så tongue
Men hur stor är risken att konstapeln bryr sig? eller tar sig tid att leta efter nivåreglering...
Dessutom gick kompisens 960 igenom med xenon, de ställde till och med in det åt honom wink

2 174 Inlägg
16 november 2010
Swemil93 skrev:
Nej inte alls farligt faktiskt, men ska man va petig så tongue
Men hur stor är risken att konstapeln bryr sig? eller tar sig tid att leta efter nivåreglering...
Dessutom gick kompisens 960 igenom med xenon, de ställde till och med in det åt honom wink

finns flera poliser som är duktiga på sånt här i motala, bilar med automatisk nivåreglering finns typ inte innan 98 och då är det extremt sällsynt ändå, det är på senare bilar 03-04 som det börja komma som standard mer eller mindre, detta vet poliserna här i motala så fort det kommer en 740 raggare med xenon åker han dit för det bländar,

att besiktningsmannen ställer in xenonet är inget konstigt, besiktningsmannen var en amatör och gjorde inte sitt jobb grundligt, av alla bekanta jag har som provat har dom torskat alla gånger hos svensk bilprovning.

429 Inlägg
17 november 2010
Okej, får passa sig för att ha xenon i motala då smile
Men bara för att man inte har automatisk nivåreglering betyder de inte att de bländar tongue
Jag har aldrig hört om någon i jönköping som har åkt dit för det iaf, så be alla 740xenon raggare att flytta ner hit wink

Olika
907 Inlägg
17 november 2010
Det hjälper inte om bilen har automatisk nivåreglering av ljuset, den ska vara registreringsbesiktigad med xenon dessutom!

Mvh
Fredrik

Sök