3004
Sök

förarbete inför lackering av motor

Kocken
487 Inlägg
24 november 2006
Trådstartare
Man brukar ju använda motorfärg till motorn, eftersom den tål höga tempraturer, men jag har hört att med rätt förarbete kan man använda vilken lack som hellst....men vad innefattar rätt förarbete??

835 Inlägg
24 november 2006
Du lär väll använda en lack som tål höga temp, inget förarbete hjälper mot hög temp.

147 Inlägg
24 november 2006
Beror väl mest på klarlacken?

Kocken
487 Inlägg
27 november 2006
Trådstartare
FantasticZ4 skrev:

kan du förklara?
alternativt kan jag omformulera frågan...vart får man tag på lacker som ser bra ut och tål höga temp??? Tycker de man hittar när man kollar på motorlack ser lite väl tråkiga ut..

873 Inlägg
27 november 2006
FantasticZ4 skrev:

Finns i princip ingen klarlack som klarar av några högre temperaturer att köpa, vad jag fått erfara.
Vanlig klarlack blir ful och gul och i värsta fall trillar den av i flagnor när den blir för varm.

Värmebeständig motorblocksfärg finns det dock gott om och fungerar utmärkt.

Bebbo skrev:
kan du förklara?
alternativt kan jag omformulera frågan...vart får man tag på lacker som ser bra ut och tål höga temp??? Tycker de man hittar när man kollar på motorlack ser lite väl tråkiga ut..

Jag skulle inte tro att förarbetet kommer att förhindra lacken att brinna upp.
Men vad vet jag? Expert på lack är jag verkligen inte, aldrig hört något liknande faktiskt.

Däremot borde du väl kunna snacka med lackfirmor om de inte kan blanda till en värmebeständig färg i kulören du gillar?
Om standard orange,rött,blått,svart,silver värmebest. färg är trist smile
Kan väl inte tänka mig att det är helt främmande för dem att få beställningsjobb på block i custom färger.

Don't get mad, get even.

Sök