Har en motor liggande som jag ska plocka i en Volvo 745 tdi! men det ska bytas kammrem och pump rem på den motorn. Men jag har aldrig skruvat på en volvo d24 tdi, så därför behöver jag hjälp av någon som kan ge lite tips på hur man ställer in kammen och pump
Ska du göra det 100% så ställer du pumpen med indikatorklocka. En jävla procedur :-( Men märk hur det står och justera nya så det hamnar exakt lika så brukar det bli helt okey.
Ska du göra det 100% så ställer du pumpen med indikatorklocka. En jävla procedur :-( Men märk hur det står och justera nya så det hamnar exakt lika så brukar det bli helt okey.
Finns något som kallas för nollningsverktyg. Finns överallt. Du trycker i en sprint bak på pumpen. den kan då inte stå fel. Sedan låser du kammen med verktyget. (bakre drevet) Du låser den när du har vridit svänghjulet till markeringen. det finns markering på både svänghjul och remskiva fram.