3299
Sök

Slutstegs kablar i volvo 940

35 Inlägg
26 november 2010
Trådstartare
håller på med mitt ljud system i min 940 och behöver lite hjälp hur ska jag dra strömkabeln från batteriet till bagaget har hittat några gummistoppar men dom sitter ju extremt hårt så jag undrar om nån annan har något smartare sätt att komma igenom torped väggen. sen har jag hört att man ska dra lågnivå kabeln på ena sidan bilen och ström kabeln på den andra sidan bilen för att slippa störningar stämmer det eller kan man dra allt på ena sidan?? tacksam över svar:D

195 Inlägg
26 november 2010
På min gamla 940 så drog jag genom ett gummi, jag gjorde hål med en kniv och drog igenom så det skulle vara så tajt som möjligt:) Och man ska helst dra lågnivå och +kabel på vardera sida annars kan det som sagt bli störningar:) Så det är bara och börja riva smile

35 Inlägg
26 november 2010
Trådstartare
okej hur gjorde du när du droggenom kupen då drog du kablarna under listerna eller hade du dom bara efter golvet?

2 452 Inlägg
26 november 2010
är bara att göra ett lite hål i en av gummiplupparna sen är det att smörja in kabeln lite i nått fett typ eller olja...jag fick igenom en 35 kvadrat utan problem...är samma nu med har en 35 kvadrat nu i 850 o det är lite jobbigare att dra där...lite svordommar så går det...o strömmen skall dras på ena sidan o på andra sidan kan du dra lågnivå samnt högtalarkabel

döden kommer tillbaka

195 Inlägg
26 november 2010
Jag skruvade bort listerna och drog lågnivå på ena sidan och + på andra sidan, mycket snyggare och bättre för kablarna:)

35 Inlägg
26 november 2010
Trådstartare
okej tack så mycket:D

173 Inlägg
27 november 2010
Drog 35mm2 kabel i min 960, gjorde ett hål i gummigenomföringen, sruvade ur handskfacket och hittade till slut kabeln bakom. Var lite jobbigt tongue drog sedan kabeln under listerna till bakluckan utan problem.

Sök