Tja. Jag avskyr hastighetskameror och tycker att de gör mig till en sämmre förare.
Jag vill mena på att jag själv kan bedömma vilken hastighet som är lämplig och köra därefter.
Men det är ju vad jag TYCKER. I verkligheten kanske jag inte alls kan det.
Och jag VET att det finns folk som inte kan det, annars hade det inte skett så många olyckor på 30 sträckor.
Som någon som tycker om att stå på lite grann ibland när situationen tillåter det måste jag ändå säga att ovanstående talare har en stor poäng.
Ofta orsakar gammlingar olyckor. Men oftast klarar sig de som råkar ut för det eftersom det sker i stadstrafik vid stopljus och liknande.
Ungdommarna som maxar sina bilar dör De som egentligen inte kan hantera sitt fordon utan bara vill göra som alla andra alltså.
Själv tog jag det ett litet steg i taget, försöktigt och testade gränserna.
Jag har inte tappat kontrollen och ändå har jag maxat mina bilar.
Aldrig när det funnits andra trafikanter att sätta i fara, i synnerhet inte så kallade oskyddade trafikanter.
Men när jag läser det som står ovan kommer jag att tänka på en historia angående en kille som enligt historien inte tänkte lika långt.
Det var en dag när jag körde på en ganska slingrig och dålig väg där de flesta gärna blåser på lite extra. VET man hur vägen ser ut och det inte är halt fungerar detta alldeles utmärkt. Men det finns flera ställen där man blir lurad att tro att vägen svänger åt ett annat håll efter ett krön än vad den egentligen gör. Ligger man då för fort åker man av vägen.
Hur som helst så låg det en hög med förvridet metalskrot längst med vägkanten och det såg verkligen horibelt ut.
Fick då höra att det var en kille som precis hade tagit körkort och precis skaffat sin första bil.
Han fick för sig att han skulle maxa sin bil på denna värdelösa bonnaväg innan hans ens lärt sig känna varken vägen eller sin bil tillräckligt bra.
Han dog tydligen direkt och det låg vrakdelar och avspärrningstejp i flera månader när man körde förbi där.
Direkt efter olyckan körde jag mycket försiktigt på denna väg. Men det dröjde ju inte länge innan den bilden var ur mitt huvud och jag körde som vanligt igen.
Jag har aldrig varit i närheten att åka av denna väg trots höga hastigheter och dåligt väglag.
Ändå gjorde någon det med en enligt historien mycket dyrare och säkrare bil än bilen jag körde då, på torrt väglag, och dog. =/
Hastighetsbegränsningarna behövs som en fingerpekning för de som inte själva klarar av att bedömma vilken hastighet som är lämplig.
Visst sjutton finns det folk som fortsätter att köra i 90 för att skylten säger det fastän det kanske är blixthalka och rent av olämpligt att hålla denna hastighet?
Gissa hur fort de skulle köra om skylten inte fanns där.
Jag vill mena på att jag själv kan bedömma vilken hastighet som är lämplig och köra därefter.
Men det är ju vad jag TYCKER. I verkligheten kanske jag inte alls kan det.
Och jag VET att det finns folk som inte kan det, annars hade det inte skett så många olyckor på 30 sträckor.
Som någon som tycker om att stå på lite grann ibland när situationen tillåter det måste jag ändå säga att ovanstående talare har en stor poäng.
Ofta orsakar gammlingar olyckor. Men oftast klarar sig de som råkar ut för det eftersom det sker i stadstrafik vid stopljus och liknande.
Ungdommarna som maxar sina bilar dör De som egentligen inte kan hantera sitt fordon utan bara vill göra som alla andra alltså.
Själv tog jag det ett litet steg i taget, försöktigt och testade gränserna.
Jag har inte tappat kontrollen och ändå har jag maxat mina bilar.
Aldrig när det funnits andra trafikanter att sätta i fara, i synnerhet inte så kallade oskyddade trafikanter.
Men när jag läser det som står ovan kommer jag att tänka på en historia angående en kille som enligt historien inte tänkte lika långt.
Det var en dag när jag körde på en ganska slingrig och dålig väg där de flesta gärna blåser på lite extra. VET man hur vägen ser ut och det inte är halt fungerar detta alldeles utmärkt. Men det finns flera ställen där man blir lurad att tro att vägen svänger åt ett annat håll efter ett krön än vad den egentligen gör. Ligger man då för fort åker man av vägen.
Hur som helst så låg det en hög med förvridet metalskrot längst med vägkanten och det såg verkligen horibelt ut.
Fick då höra att det var en kille som precis hade tagit körkort och precis skaffat sin första bil.
Han fick för sig att han skulle maxa sin bil på denna värdelösa bonnaväg innan hans ens lärt sig känna varken vägen eller sin bil tillräckligt bra.
Han dog tydligen direkt och det låg vrakdelar och avspärrningstejp i flera månader när man körde förbi där.
Direkt efter olyckan körde jag mycket försiktigt på denna väg. Men det dröjde ju inte länge innan den bilden var ur mitt huvud och jag körde som vanligt igen.
Jag har aldrig varit i närheten att åka av denna väg trots höga hastigheter och dåligt väglag.
Ändå gjorde någon det med en enligt historien mycket dyrare och säkrare bil än bilen jag körde då, på torrt väglag, och dog. =/
Hastighetsbegränsningarna behövs som en fingerpekning för de som inte själva klarar av att bedömma vilken hastighet som är lämplig.
Visst sjutton finns det folk som fortsätter att köra i 90 för att skylten säger det fastän det kanske är blixthalka och rent av olämpligt att hålla denna hastighet?
Gissa hur fort de skulle köra om skylten inte fanns där.
Don't get mad, get even.
0
0
0
0