som topic lyder hur många lager kan man ha? ett lager 5-6 mm tjockt sen härda.kan man ha fler lager än ett? har hört nånstans att de ej går. stämmer detta?
Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden Trabant Projektet 14
Har byggt betydligt mer än 2 cm med würth's glasfiberspackel, säkert upp till 4cm tjockt på sina ställen, blev en jävla massa lager. slipade mellan varje lager, och lät varje lager härda riktigt. har hört om folk som gjuter med gips eller cement som dom armerar med ngt kul. raggarlagningar ftw!
btw, ska du dra en fet spackel så borra först hål i plåten så att spacklet fäster i hålen.
Vad ska du göra? Är det småskador som inte går att rika så kan du ju tenna om det är på plåt..
e lite små skador som ej går att rikta tråkigt nog och att tenna värkar på tok för komplicerat för mig
Allt går att rikta Lägg upp en bild
ja ska spackla över där det satt spackel innan... men laddar upp bild iaf det är plåt på andra sidan(inuti) har tänkt på om man ej kan svetsa fast nåt o dra ut de igen o spackla över för förföra ägaren hade spackel där
Senast redigerat av Drfrasse (6 december 2010)
Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
tog bort de gammla spacklet och där var det plåtrent... la på 3 lager med ca 3mmi varje
Finspacklet ska du dock inte dra på för mkt av.
vet efter glass fiber spacklet ska "vanliga" på och (slipas för varje gång jag lägger ett lager) och till sist för små ojämnheter ska jag ta fin spacklet.
läste i en bilplåtslagar bok att man kan ha max 5 mm vanligt spackel, läste på nätet och där står 2-3mm.. stämmer de med boken?
Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
tog bort de gammla spacklet och där var det plåtrent... la på 3 lager med ca 3mmi varje
Finspacklet ska du dock inte dra på för mkt av.
vet efter glass fiber spacklet ska "vanliga" på och (slipas för varje gång jag lägger ett lager) och till sist för små ojämnheter ska jag ta fin spacklet.
läste i en bilplåtslagar bok att man kan ha max 5 mm vanligt spackel, läste på nätet och där står 2-3mm.. stämmer de med boken?
Max upp till 6mm, själv hade jag hållt mig vid 3mm.
Max upp till 6mm, själv hade jag hållt mig vid 3mm.
ja det blir nog lagom
Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3