4555
Sök

Galant Kombi, bluddrar vid gaspådrag 2ans växel och upp... tacksam för svar!

407 Inlägg
10 december 2010
Trådstartare
Tjenare!

Mitsubishi Galant kombi, 2,0 GLS. - 97
Bilen går som en klocka i övrigt, men det enda som är problem är att när man gas pådrag börjar bilen hoppa, hela motorn hoppar typ.. som om man skulle ligga i 5an i 20 så ungefär, men om man inte gasar fullt så går bilen bra..
Jag har bytt stift, och bränsle pump, luftfilter.. vet inte om det kan vara att tändstiften är allmänt dåligt(märket biltema)
Samt att jag satte dit gamla filtret på bränslepumpen, har nytt, sen så kan det kanske vara oljefiltret.

Jag har ingen direkt koll på vad det kan vara för fel..

tacksam för svar!

282 Inlägg
10 december 2010
Jag hade först gjort en vanlig service, om du inte har bytt olje/oljefilter så kanske det kan bidra. Du kan även slänga i en flaska med injection cleaning och bränna på lite om det hjälper. Har löst vissa hackningar på min förra Galant.

Det enda jag märker på min nya är när bilen är kall, annars hackar den inget.

407 Inlägg
10 december 2010
Trådstartare
Okej, jaa, jag ska byta olja och filter, bränslefilter och byta tändstift smile och hoppas på att det blir någon skillnad.

282 Inlägg
10 december 2010
Det låter som en bra början smile Hoppas att det löser sig.

47 Inlägg
11 december 2010
kolla luftmassemätaren och tändstiften smile hade liknande problem med min.. bytte dessa o sen gick den som en klocka smile tror mkt det har med dina biltema stift o göra oxå smile köp NGK smile

407 Inlägg
11 december 2010
Trådstartare
Jag har skapliga NGK stift som satt i från början, jag bytte ut de för att jag trodde att det var felet från början.. men jag får helt enkelt sätta tillbaka dom o se om den går bättre smile samt beställa en ny Lufmassmätare, tror du det fungerar lika bra med en begagnad? smile

MVH!

47 Inlägg
11 december 2010
ja för fan smile jag själv köpte en begagnad i bra skick från skroten smile.. jag hade faktiskt inte satt tillbaka dom gamla utan köpt helt nya faktiskt. Men det kanske räcker med tändstiften faktiskt. börja med det tycker jag blir det inte bättre införskaffa dig en lmm..

407 Inlägg
11 december 2010
Trådstartare
Okej, hur kan man kolla upp om det är luftmassmätaren då?
det borde ju finnas någonting man kan göra för att se om det är den tongue
men jag får helt enkelt köpa nya tändstift då ^^

Sök