3015
Sök

Ej fungerande värme i VW Jetta

19 Inlägg
26 december 2010
Trådstartare
Hej jag undrar vad det kan vara för fel på min bil för jag får ej någon värme i den trotts en ny termostat samt renspolat värmesystem det är flöde överallt??

Felet uppkom efter det va -25 plus att jag hade lite för lite vattenglykol i bilen

Det är en Vw Jetta från -90 bensinare

Tacksam för snabba svar

Mvh Broman

Att pissa på en saab är inte svårt när man åker volvo

4 586 Inlägg
26 december 2010
Går tempen upp?

Ifall systemet frusit och vattenpumpen dragits runt så finns det risk för skador på den.

Ett annat vanligt fel är ventilen som sitter precis vid torpedväggen den brukar även kunna göra att det blir dåligt med värme.

19 Inlägg
26 december 2010
Trådstartare
jocke_gronberg skrev:
Går tempen upp?

Ifall systemet frusit och vattenpumpen dragits runt så finns det risk för skador på den.

Ett annat vanligt fel är ventilen som sitter precis vid torpedväggen den brukar även kunna göra att det blir dåligt med värme.

Tack .vattenpumpen har jag inte tänkt på , Sen den där ventilen är bara på de lite äldre VW de satt på,

Att pissa på en saab är inte svårt när man åker volvo

4 586 Inlägg
26 december 2010
broman8 skrev:
jocke_gronberg skrev:
Går tempen upp?

Tack .vattenpumpen har jag inte tänkt på , Sen den där ventilen är bara på de lite äldre VW de satt på,

Hade det på min 88 jag hade förut men dom satt på nästan alla men plockades senare bort. Anledningen till att dom satt där var att systemtrycket var för högt för värmepaketet.

Sök