3274
Sök

Tom låda till Volvo 240 -91, sedan

75 Inlägg
26 december 2010
Trådstartare
Hej! Jag är på jakt efter en låda att stoppa en RE Audio SR 12 i.

Basens parametrar är enligt Furiousrides.se (Där jag tänkte beställa den)

Storlek: 12"
Talspolar: 2x4ohm
Effekt: 300 wrms / 900 w peak
Känslighet: 86.2dB / 1w / 1m

Qes: 0,41
Qms: 4,99
Qts: 0,38
Fs: 23,6 Hz
Vas: 85 L
Xmax: 18mm ( peak to peak 36mm )
Sd: 480cm2
Re: 1,8ohm Bl: 14,35

Jag lyssnar mest på Dubstep, hardstyle och annan musik med djup bas och vad jag förstått är ett lågt "Fs" något jag är ute efter då? big_smile

Bilen är en Volvo 240 sedan -91a, om ni behöver bilder hur bagageutrymmet ser ut springer jag bums ut med kameran! Vad jag läst mig till borde jag ha baslådan och porten riktad mot passagerarsätet några cm ifrån, men det ser väldigt trångt ut att få in en 12" där yikes Snabb mätning med en hängande måttband gav ca 30 cm tror jag..

Vet någon var jag kan få tag på en sån här låda? Vet någon vilka mått som passar där bak på min bil?
(Jag vill nog inte bygga en egen låda då det känns lite svårt, gärna om något företag nära stockholm/huddinge kan bygga åt mig)

(Slutsteget jag funderar på är obestämt, men har tankar runt ett "Sinus Live SL-A1500 V2" som verkar kompetent, vill försöka hålla mig på en märkeseffekt på det dubbla över baselementet, men förslag är alltid välkomna!)

Budget: För slutsteg tänkte jag mellan 3-4000, baselement 1000-2500, sen tillkommer ju klart sladdar och så men det behöver jag inte räkna med här smile

(långt det blev, tänkte jag skulle fylla på med så mycket info som möjligt ^^)

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
26 december 2010
Hör av dig till PM Shopen, Backes eller Seastreamom du vill ha en bra byggd låda.
De finns alla kring Sthlm....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

75 Inlägg
26 december 2010
Trådstartare
Okej tittar till dom nu smile tack! Försöker söka som en galning på mått hur man får in en 12a där bak men hittar ingenting, trodde det var lättare att hitta info om en så pass gammal bil ^^

7 241 Inlägg
26 december 2010
Man gör frontbaffeln i exakt samma lutning som ryggstödet.
Lådan kommer alltså inte ha raka kanter runtom, ena sidan kommer att luta. Man får då ytan för 12" utan större problem (var mer problem i de 7/900-jag byggt i).
Enda man behöver tänka på är att basen inte får vara för djup för då tar den i botten av lådan och går ej att montera. smile

Gladen Audio
2 388 Inlägg
26 december 2010
Lonefox skrev:
Hör av dig till PM Shopen, Backes eller Seastreamom du vill ha en bra byggd låda.

Håller med, kolla även efter basar där istället för den re sr12 kanske?
Har nämligen för mig furiousrides/Ölands bil & offroad inte finns längre.
Eller så köper du en färdigbyggd DD LE312 låda om den får plats i bilen den funkar bra till djupbsmusik

http://shop.seastreamsgarage.se/produkt … egoryid=11
tror tom Pierre på Seastreams garage har dem hemma så du kan lyssna på den i bilen.

Edit: såg nu att den inte kommer passa bra i volvon, men hör ändå me dem om lådor istället, om inget kan dem kanske rita en sågritning så en bygghandel kan såga ut en låda till dig.
Senast redigerat av Frippe_L (26 december 2010)

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

75 Inlägg
26 december 2010
Trådstartare
Frippe_L skrev:
Lonefox skrev:

Håller med, kolla även efter basar där istället för den re sr12 kanske?
Har nämligen för mig furiousrides/Ölands bil & offroad inte finns längre.
Eller så köper du en färdigbyggd DD LE312 låda om den får plats i bilen den funkar bra till djupbsmusik

http://shop.seastreamsgarage.se/produkt … egoryid=11
tror tom Pierre på Seastreams garage har dem hemma så du kan lyssna på den i bilen.

Edit: såg nu att den inte kommer passa bra i volvon, men hör ändå me dem om lådor istället, om inget kan dem kanske rita en sågritning så en bygghandel kan såga ut en låda till dig.

Aj då, jag som blivit rätt insnöad och inställd på RE basar ;/ "http://carbonize.noxshop.se/" säljer också RE audio i sverige, vet du något om dom?

Det primära nu är att veta vilka mått som går in där bak ;/ tänkte någon måste väll veta vad som går in utan våld i dessa trotjänare? smile

7 241 Inlägg
26 december 2010
Såvitt jag vet säljer inte Carbonize till privatkunder då de är importören av RE?
Kan ju ha ändrats nu när Calle släppt taget (om jag fattat det rätt....han får uttala sig själv om han får tillfälle)

75 Inlägg
26 december 2010
Trådstartare
Jag som varit så sugen på RE audi sad Svårt att hitta dem på nätet ;/

Vad är värdigt att handla in sig på, djupt och välljud känns intressant.. hittar ingen info om cerwin vegas bilbasar, är de något att ha? smile

6 558 Inlägg
26 december 2010
Anders142 skrev:
Jag som varit så sugen på RE audi sad Svårt att hitta dem på nätet ;/

Vad är värdigt att handla in sig på, djupt och välljud känns intressant.. hittar ingen info om cerwin vegas bilbasar, är de något att ha? smile

kolla me tujbo här på gorg ,, har tro ja har en re sr 12a till salu tongue

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension

Sök