3006
Sök

Bortagning av lister i saab 9-3 -98. dra kabel från bagaget

65 Inlägg
2 december 2006
Trådstartare
Hej
Som rubriken lyder. Jag ska sätta in en baslåda i bagaget nu och undrar hur man får bort listerna så att man kan dra kablar från basen/slutsteget i bagaget.

Tack på förhand
mvh jesper

65 Inlägg
2 december 2006
Trådstartare
efter att ha kikat runt lite på forumet så hittade jag ett inlägg som sa att det ligger ett "rör" under listerna som man drar kablarna igenom. Stämmer detta? och isåfall var hittar jag det?

666 Inlägg
2 december 2006
min 900 och din 93 e nog lika dana där... e det så så drar du bort plast höljet på insteget..... sen så finnsdär gott om utrymme för att lägga en kabel... jag stripsade fast min vid den befintliga kabelstocken... ligger bra där tycker ja

// lycka till silver

65 Inlägg
2 december 2006
Trådstartare
ok, tack. Men hur får jag bort plasthöljet på bästa sett utan att det går sönder?

666 Inlägg
2 december 2006
man drar å sliter...tongue

jag gorde så att jag stälde maj i döröppningen och togtag i nederkanten av listen och drog...

//Silver

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
2 december 2006
bara att slita tag i den smile Det låter som man har sönder dem men det har man oftast inte.. Keep going!

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

65 Inlägg
2 december 2006
Trådstartare
ok, tack för alla svar. Har fått bort listerna nu och det går fint. Men nu har jag ett annat problem. Hur får man smidigast genom strömkabeln från trösklen ut till motorrummet?

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
2 december 2006
Jepppe_ skrev:
ok, tack för alla svar. Har fått bort listerna nu och det går fint. Men nu har jag ett annat problem. Hur får man smidigast genom strömkabeln från trösklen ut till motorrummet?

tabort handsfacket sen ner förbi styrboxen.
Sen ska det finnas något "hål" till motorutrymmet där alla andra kablar går igenom smile

Hoppas det är till någon nytta smile

65 Inlägg
3 december 2006
Trådstartare
Ok, tack kwansa.

Ska kolla på det imorgon smile

65 Inlägg
3 december 2006
Trådstartare
Ok, tack kwansa.

65 Inlägg
3 december 2006
Trådstartare
Ok, tack kwansa.

65 Inlägg
3 december 2006
Trådstartare
Ok, tack kwansa.

494 Inlägg
3 december 2006
finns även ett hål ovanför styr stången på förar sidan sitter en gummi plugg över bara att peta bort.
är ju smak sak vart man vill dra me känns bättre att dra den där raka vägen till batteriet och man slipper korsa signal sladdar som man fördelaktligen drar på andra sidan bilen!tongue

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

666 Inlägg
3 december 2006
som vogge säger, dra igenom sladden vidpedalerna.... eftersom batterietsitter i vänsterframkant(?) så blir det en omväg att dra den vid hanskfacket, sen så blir det snyggare att dra den vid pedalerna eftersom man inte ser var man drar igenom den...

//Silver

65 Inlägg
4 december 2006
Trådstartare
Gick inte att dra den i över rattstången för där satt ingen gummi plugg utan en plåt grej gick inte att få bort kanske bara är gummiplugg på 900?
Men hittade till slut ett hål bakom handsfacket smile

1 453 Inlägg
4 december 2006
Jepppe_ skrev:
Gick inte att dra den i över rattstången för där satt ingen gummi plugg utan en plåt grej gick inte att få bort kanske bara är gummiplugg på 900?

Det går att dra kabel via växellådan på 9000, borde funka för din bil med.

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
4 december 2006
Jepppe_ skrev:

Kan du inte ta lite kort smile? Jag ska göra sammasak någon dag :$.
Vet inte riktigt hur det ser ut bakom handsfacket osv osv =/

494 Inlägg
4 december 2006
Jepppe_ skrev:

ofan där ser man aa har ju bara erfarenhet av 900 konstigt att de bara ändrade de sådär utan vidare:P jaja de löste sig ju endå..

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

666 Inlägg
4 december 2006
du ska inte dra den över rattstången, den ska dras under, om man pillar av den pastbiten som sitter på undersidan av instrumentpanelen vid förarens fötter, ( hoppas du fattar), sen så pillar man ner mattan lita, och vid bromspedalen så sitter det en gummiplugg, jag gorde så att jag matade ut sladden inne ifrån kupén

//Silver

666 Inlägg
4 december 2006
oj.. missade att du ade fixat det... bara sladden kommer bakså...

//Silver

Sök