2919
Sök

Sönder efter 6 dagar

One Man Clan
4 287 Inlägg
28 december 2010
Andromeda skrev:
Xuri skrev:
Andromeda skrev:
Enligt konsumentköplagen ska försäljaren få tre försök på sig att åtgärda felet, men de kanske tyckte att det var bättre att bara ta tillbaka bilen. Man kan även få avdrag på antalet körda mil.

De var grejer å repa för över 30 lök tongue  ungefär de jag gav för bilen..

Hah, ja då var det inte så konstigt om de kanske ville sälja den i delar istället (eller sätta ut den på gården tills nästa intet ont anande kommer och köper den tongue)

Jag fick intrycket att de var de sistnämnda tyvärr..
en firma som har tyo 5-600 bilar i lager..

338 Inlägg
29 december 2010
Trådstartare
bilen sönder igen samma problem motorlampa lysser orange epc och antisladd lampan lysser den går ej me en 2000 rpm så ja lämnar in de igen idag......

Audi S4 SuperCharged

112 Inlägg
29 december 2010
Snålt med garanti på 500km. det kör man ju på 1 vecka

1 338 Inlägg
29 december 2010
vad får du för felkoder?
Kan hjälpa dig kolla med Vagcom om du bor i sthlm.

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

338 Inlägg
29 december 2010
Trådstartare
dom säger att de inte får fram några felkoder...bor i trelleborg så det är en liten bit

Audi S4 SuperCharged

338 Inlägg
29 december 2010
Trådstartare
fick bilen tillbaka o den är sönder igen exakt samma fel...va ska jag göra någoin som har varit med om liknande ...var kan man vända sig för att få lite hjälp !!!!

Audi S4 SuperCharged

Rumpmas
3 860 Inlägg
29 december 2010
Vänd dig till Konsumentombudsmannen i din kommun eller Allmänna Reklamationsnämnden. Motormännens Riksförbund kanske kan hjälpa till om bilhandlaren är medlem där.

Enligt konsumentköpslagen som behandlar köp av privatperson från ett företag är alla fel som visar sig inom 6 månader att betrakta som att de fanns vid köpet såvida inte företaget kan bevisa att felet orsakats av misskötsel från din sida, t ex att du vill ha en ny skärm för att du krockat, eller varit och pillat med mejsel där man inte ska.

Du har lagen på din sida, bara att ta hjälp av någon av ovan nämnda, förslagsvis MRF om möjligt, och driva på.

338 Inlägg
29 december 2010
Trådstartare
tack ja ska göra de nu direkt efter nyår...för att påstå att de har fixat felet men ändå händer samma sak direkt dagen efter så kan ja också fixa de bara skita i o köra bilen så e felet fixat...gav dem förslag på att låta en vw autoriserad verkstad kolla de kanske kan hitta vad som är fel...då sa de att de ska köpa helt nya delar o fixa den med de för detta inte fungerar

Audi S4 SuperCharged

Smålänning
7 883 Inlägg
29 december 2010
Vad är symptomen då?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

KHRacing
29 december 2010
RinorGDI skrev:
tack ja ska göra de nu direkt efter nyår...för att påstå att de har fixat felet men ändå händer samma sak direkt dagen efter så kan ja också fixa de bara skita i o köra bilen så e felet fixat...gav dem förslag på att låta en vw autoriserad verkstad kolla de kanske kan hitta vad som är fel...då sa de att de ska köpa helt nya delar o fixa den med de för detta inte fungerar

be dem peka ut de trasiga delarna, märk delarna med genomskinlig nagellack som inte syns,, lämna bilen.. & se om de verkligen bytt dem när du hämtar bilen nästa gång.

338 Inlägg
29 december 2010
Trådstartare
också en bra idé men spjälhuset tror jag de hette dom skulle byta ut kan de vara de ni som kan lite mer om bilar ?

Audi S4 SuperCharged

1 338 Inlägg
29 december 2010
Ja spjällhuset kan det vara eller kablaget till det.
finns tom servicebulletin om det.. min bil stod halva sommaren pga detta hmm
först skulle det bytas kablar enl bulletinen sen efter ett tag böts spjällhuset..
självklart hände det mitt i semstern och därför tog det sådan tid..
Nya gasspjällen är uppdaterade och annat art nummer.. ialf på TFSI'n

Jag fick iofs felkoder.. EPC antispinn och motorlapan tändes.. stänger man av bilen ett tag så går det köra en stund tills man gasar lite igen..

lycka till hoppas det löser sig snabbt för dig.

mvh

338 Inlägg
29 december 2010
Trådstartare
mYGeL skrev:
Ja spjällhuset kan det vara eller kablaget till det.
finns tom servicebulletin om det.. min bil stod halva sommaren pga detta hmm
först skulle det bytas kablar enl bulletinen sen efter ett tag böts spjällhuset..
självklart hände det mitt i semstern och därför tog det sådan tid..
Nya gasspjällen är uppdaterade och annat art nummer.. ialf på TFSI'n

Jag fick iofs felkoder.. EPC antispinn och motorlapan tändes.. stänger man av bilen ett tag så går det köra en stund tills man gasar lite igen..

lycka till hoppas det löser sig snabbt för dig.

mvh

exakt så är de hos mig stänger man av de så kan man köra en stund men att accelera funkar absolut inte då går epc in tsm me motorlampa och antisladden stängs av

Audi S4 SuperCharged

huh?
10 427 Inlägg
338 Inlägg
29 december 2010
Trådstartare
vem som har gjort vet jag ej men han har gjort ett skit jobb:D

Audi S4 SuperCharged

huh?
10 427 Inlägg
29 december 2010
Var ju problem på Volvos motorer förr med ryckande gång och annat tok som hade spjällhus från italienska Magneti-Marelli (levererar grejer allmänt till tex VW). De fick bytas ut eftersom till spjällhus från Bosch istället.

___ "ByggSnubben" ___
2 456 Inlägg
29 december 2010
RinorGDI skrev:
Hej jag undrar om någon här vet hur det fungerar jag har köpt en bil för ca sex dagar sedan, allt gick bra bilen gick hur bra som hälst det är en VW Passat 2008....igår började den av någon anledning att gassa av sig själv de gick mellan 800varv/ min till 3000varv/min.... Jag undrar om jag kan lämna tillbaka den och ta tillbaka min andra bil jag lämnade in. då jag har garanti i en månad eller 500 km har verken gjort någon av dem... Har försökt att nå säljaren utan större framgång så ja funderar på att köra in bil och ta tillbaka min...min fråga är går det att göra så eller kommer jag bara gå dit i onödan

MVH Rinor

Va väll ej så länge sedan det va en massa skriverier om en del Toyotor & Passater som skenade
i trafiken värden över så det e ju ett e ju ett garanti fel.

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se

1 338 Inlägg
29 december 2010
min garanti på bilen gick ut bara ca 2 mån innan det hände..
fick ej garanti.. efter mkt om o men fick jag 50% goodwill avdrag. dock inte priset för monteringen på auktoriserad verkstad.

Mkt dåligt.. då dem 2 mån innan bytt den mm på garanti.. så fick en trasig eller ja höll 2 mån..
Inte garanti på garanti hette det...

Dock hjälpte mitt försäkringsbolag mig med det då.
Dock så Har du ju garanti från företaget du köpt det av så du slipper samma visa förhoppningsvis.

Mvh

Sök