2752
Sök

Är detta en termostat?

678 Inlägg
30 december 2010
Trådstartare
kopplingen som sitter i den blåa kylar slangen är det en termostat? Tycker den ser så konstig ut?!
http://www.garaget.org/?car=209753&image=2128779

Givare kan stämma rätt bra! Bilen håller på koka enligt bilens termometer men på min extra termometer till kylaren så vissar den 75 grader? Kan någon förklara?
Senast redigerat av BuRrE08 (30 december 2010)

228 Inlägg
30 december 2010
ser snarare ut som en givare utav något slag tex till tempraturen i bilen eller fläkten.

RäZeR Matte hittar rätt i år.
familjeräzer på heltid

Smålänning
7 883 Inlägg
30 december 2010
Slangvärmare för kylvattnet?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

678 Inlägg
30 december 2010
Trådstartare
Givare kan stämma rätt bra! Bilen håller på koka enligt bilens termometer men på min extra termometer till kylaren så vissar den 75 grader? Kan någon förklara?

Tvivlare
2 266 Inlägg
30 december 2010
Termokontakt till kylarfläkt, eller tempgivare till vattentempmätare? smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

Saab älskare!
4 597 Inlägg
30 december 2010
MantaRobin skrev:
Termokontakt till kylarfläkt, eller tempgivare till vattentempmätare? smile

Agree, ofta har man såna där till ex extrena vattentempsmätare som folk har i a-stolpe osv! smile

678 Inlägg
30 december 2010
Trådstartare
Min extra mätare går till vatten temp

767 Inlägg
30 december 2010
BuRrE08 skrev:

Kan ju bero på att den i bilen visar temperaturen någon annanstans längs vägen.
Kanske är så att termostaten inte öppnar som den ska och vattnet är mycket varmare tex i toppen.

Sök