2492
Sök

Bilen blev "offline" och låst!?!

54 Inlägg
7 januari 2011
Trådstartare
Hejsan.
Det var så att jag la upp mitt kommande projekt här på garaget igår kväll, en Volvo 744 GLT 16VALVE.
Men av någon anledning så nu när jag loggade in så ser jag att " Bilen låstes: 7:e januari 2011, kl 00:11 " .
Motiveringar var: Dåligt skick / Ointressant / Vinterbil osv..

Hur går detta till? Är det någon fjant som har spelat ett spratt eller är det ledningen för denna hemsidan som har missförstått något?
Eller är det jag som kanske har missförstått något? =S

Någon som varit med om liknande ting?

Volvo for Life

3 354 Inlägg
7 januari 2011
Skicket på bilen? Hur var bilderna? var det ett demonterat utgångsprojekt?
PS ingen ide att lägga upp klagotråd heller.

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
7 januari 2011
Har du läst reglerna....?

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

54 Inlägg
7 januari 2011
Trådstartare
Seth: Det var endast en bild, den var Okey.. inte dålig och inte fantastiskt utan det var en helt normal bild.
Nej den stod parkerad intill ett vinterlandskap.
Nä det är klart, vill jag inte göra heller... men är det konstigt att man blir snopen när de bara låser den?
Ska man behöva utgå från början att det är ett projekt?
Jag menar, då kanske min Volvo S60 också är en vinterbil?, ointressant mög tongue   haha nä men hajjar ni poängen?

Volvo for Life

3 354 Inlägg
7 januari 2011
ladda upp i galleri så får man se.

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

54 Inlägg
7 januari 2011
Trådstartare
Det är gjort nu.
Huven är inte solblekt, det är himlen / moln som speglar sig..

Volvo for Life

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
7 januari 2011
Som sagt, har du läst reglerna? Det blir inte mer ointressant än sådär. Inget illa menat, men det är inget nöje för oss andra att du har den där bilen upplagd.

Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

3 354 Inlägg
7 januari 2011
Ifs så kan jag lite "förstå" låsningen. En bild, vanlig bil inget som kändes direkt intressant vid en blick.
Senast redigerat av Seth (7 januari 2011)

huh?
10 427 Inlägg
Webbutvecklare
2 369 Inlägg
7 januari 2011
Det är helt förbjudet att lägga in en Ferrari för 100 miljoner om det bara en en skittråkig bild. Vad är problemet?

1 312 Inlägg
7 januari 2011
troligtvis hade du skrivit för lite fakta om bilen.. skriver du inte i allt sånt så blir den borttagen värkar det som.. det blev min gamla golf 1a när jag inte hade gjort det..

prova och lägga in den på nytt men glöm inte att fylla i fakta.. det är det som kanske kan göra en bil mer intressant för vissa skulle jag kunna tro.. att veta lite iförväg vad som kommer att hända med bilen osv..

Ljudbutiken.nu

4 637 Inlägg
7 januari 2011
Som sagt, läs reglerna nogrannt så har du svaret.
Finns ett fint galleri för projekt! Dessutom lär du få högre betyg när bilen är färdig än att få orättvisa 1or nu på ofärdig bil...
Senast redigerat av EmilHammarlund (7 januari 2011)

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
7 januari 2011
eriksson84 skrev:
troligtvis hade du skrivit för lite fakta om bilen.. skriver du inte i allt sånt så blir den borttagen värkar det som.. det blev min gamla golf 1a när jag inte hade gjort det..

prova och lägga in den på nytt men glöm inte att fylla i fakta.. det är det som kanske kan göra en bil mer intressant för vissa skulle jag kunna tro.. att veta lite iförväg vad som kommer att hända med bilen osv..

Om man bara har en halvdålig bild och en hel lista med framtidsplaner då är det ju en projekttråd man ska skapa, inte hålla på att lägga upp samma bild gång på gång och skapa mer jobb för administratörerna. Eller?

4 637 Inlägg
7 januari 2011
steifan skrev:
Helt förbjudet att lägga upp Volvo 744 GLT 16VALVE på garaget, det vet ju alla. hmmwink

Som folk typ säger, bara Lamborghinis som aldrig används och står på Elmia får läggas upp på Garaget. smile

1 312 Inlägg
7 januari 2011
rickylicious skrev:
eriksson84 skrev:

Om man bara har en halvdålig bild och en hel lista med framtidsplaner då är det ju en projekttråd man ska skapa, inte hålla på att lägga upp samma bild gång på gång och skapa mer jobb för administratörerna. Eller?

näe men ta 2 bilder och lägg upp då..
man börjar juh kanske bara med en bild och kommer till slut med en massa olika bilder..
inte för jag vet vad folk tycker om att jag bara har en bild på min bil.. den ser välla inge speciell ut varför får den då ligga kvar?

Ljudbutiken.nu

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
7 januari 2011
Du har nog haft "turen" att ingen har anmält den för granskning kanske. Sen så ser ju din bild väldigt mycket roligare ut en 740:n som tråden handlar om (tilläggas kan att jag inte hatar 740, så klaga inte över det). Du har även en hel del fakta om bilen, lite kul att läsa om den, det vet jag inte om trådskaparen hade.

Det finns ju som sagt inga direkta regler, det är upp till administratören att bedöma. Vissa kan ha 20 bilder och bli låsta ändå. Intressant är nyckelordet. smile

1 312 Inlägg
7 januari 2011
rickylicious skrev:
Du har nog haft "turen" att ingen har anmält den för granskning kanske. Sen så ser ju din bild väldigt mycket roligare ut en 740:n som tråden handlar om (tilläggas kan att jag inte hatar 740, så klaga inte över det). Du har även en hel del fakta om bilen, lite kul att läsa om den, det vet jag inte om trådskaparen hade.

Det finns ju som sagt inga direkta regler, det är upp till administratören att bedöma. Vissa kan ha 20 bilder och bli låsta ändå. Intressant är nyckelordet. smile

mm det var juh det jag skrev till honom, att mer fakta kan få en bil mer intressant än bara bilderna.

Ljudbutiken.nu

Fri fart för ett fritt folk!
14 160 Inlägg
7 januari 2011
det spelar ingen roll hur mycket eller lite man skriver
numera blir dom mesta gamla bilar med vinterdäck låsta direkt

för det är helt normalt att man har 19" mitt i vintern iaf enligt dom som styr här

har fått bilar som jag kan fatta att dom blir låsta men ibland är det rent av korkat och klantigt när dom blir låsta

man tröttnar och helt plötsligen står dom med 10st vallåkra bilar för resten av användarna orkar inte klabba runt och krångla och ta en massa kort

jag råkade få en skugga på en av mina bilar
väldigt lätt att fota mitt i vintern när det antingen är mörkt så man inte ser vad kortet föreställer eller så har man solen i ryggen för att kunna få ett kort utan motljus

men dom får skylla sig själva dom gräver sin egna grav och rätt vad det är trillar dom i där själva

Kör fort så hinner inget hända...

8 883 Inlägg
7 januari 2011
Finns otaliga trådar om det här och alla är låsta så även den här.
Låser med hänvisning till den här tråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=104360

Mvh.
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

Sök