Min fråga lyder som rubriken, om Japanska Raybrig är godkända för gatubruk el icke! Vet att man "bör" hålla sej till slav-piskan vid namnet E-Märkt etc etc.. men vad säger bilprovningen? Kollar dom de ens så pass noga, om ljusbilen är rätt inställd så bländar de väl ingen?
Enda skillnaden mot originalet är att reflektorn är utformat på ett annat/bättre sätt och är klarglas Den blåa avger 70.000 candela & den vita 83.000 candela!
Tänkte detta alt. istället för xenon-konv. som dom oxå kan gnälla över på SBP!
Tänkte försöka få lite liv i men rätt gamla tråd igen här..
Mejlade en återförsäljare i Japan o fråga just de här me att dom har ju RHD o vi har LHD att kommer dom funka utan att varenda mötande blinkar me helljusen & SBP säger sitt samt Polisen om man nu skulle bli stoppad av nån anledning..
Han svara: "but I think beam of RHD. and LHD. is same on pop up head light type"
...men som sagt, han tror
Vet att en del kör me dessa i USA tex, där dom oxå har LHD..
Svårt o se på reflektorn åt vilket håll ljusbilden riktas.. Vet att de finns företag som konverterar Japs import som Supra etc men de e svindyrt..
Ingen som råkar ha el känner ngn som kör me Raybrig?
Btw, bortse de som står i rubriken att om dom är godkände el inte.. frågan är om man kan köra me dom i vänstertrafik utan att skapa ett förargelseväckande beteende hos andra
Tror inte att SBP är ute efter dom små godkända symbolena som brukar stå på själva glaset såväl lamporna är rätt inställda så tror jag de är lungt..