4117
Sök

Audi A3 2,0TFSI -06 dumpventil

85 Inlägg
21 januari 2011
Trådstartare
Tjena!
Har en A3:a som jag chippat, och vad jag förstått så håller inte original dumpventil på dessa.
Så tänkte byta ut den mot en öppen dump, men funderar nu vars den sitter?
Sen om nån vet någon dump som låter fint, kom med tips. smile

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
21 januari 2011
Audi har uppdaterat dumpen till 2.0 tfsi. Så smidigast blir att köpa en ny orginaldump om du nu ska byta.
Öppen dump ska du inte ha på din eftersom motorstyrningen inte gillar dessa.

85 Inlägg
21 januari 2011
Trådstartare
läste just ett inlägg som tydligt beskrev vad följderna kan bli med öppen dump, så den iden lägger jag genast och bums på hyllan! smile

Okej, så dom har kommit med en förstärkt? ja det blir ju det absolut bästa det då.. smile

Cupra_
22 januari 2011
Jupp, finns på t.ex. BSR en förstärkt orginaldump också.. Om man nu inte vill pynta mängder hos ådi..

Administratör
2 980 Inlägg
22 januari 2011
Jag hade en forge hybrid sak på min RS med samma motor som din och den pös så man skämdes när man åktepå stan och det fungerade utmärkt på min bil i alla fall. Denna ersätter ju inte själva dumpdelen som går sönder men pyser gör den !

https://www1.garaget.org/archive/6/5294/35095/35095-317617.jpg

En kopp av den svarta såsen...

85 Inlägg
22 januari 2011
Trådstartare
Okej, vars hittar man en såndär då? Kul när de pyser så man får skämmas.. wink
Svår att montera?

Administratör
2 980 Inlägg
22 januari 2011
Jättenkel att montera bara lossa 3 skruvar och så får man byta ut dom till 3 längre o sen återmontera tog mig 20min total. Firman jag köpte ifrån finns inte längre men Forge är ett välkänt märke ifrån england så det borde finnas gott om återförsäljare...

Cupra_
22 januari 2011
Sett sån  där till min bil med, tror de kallas för "Blowoff spacer" in the UK wink Fungerar bra.. Ljudmässigt som "Goffen" sa..

85 Inlägg
23 januari 2011
Trådstartare
Hittade en filmklipp med denna, låter bra, så nu är den beställd. smile

85 Inlägg
4 februari 2011
Trådstartare
ni som har monterat dessa forge blow off valve, vars sitter dumpventilen? har inte hunnit titta på det desto mer, men lättare om man vet var man ska söka efter den.. smile

Administratör
2 980 Inlägg
4 februari 2011
sitter på turbon man byter den underifrån, sitter en elektrisk kontakt på den...........

1 231 Inlägg
4 februari 2011
varför inte behålla den tills den går sönder ?
en myt att dom inte håller , känner flera som har A3 2.0T och kör med original länge utan problem ...

85 Inlägg
7 februari 2011
Trådstartare
satte dit den nu, verkar fungera finfint.. smile

Sök