3286
Sök

Super DTM 17" 940, för små?

1 131 Inlägg
3 maj 2008
Trådstartare
#1
Funderar på att gå i mot strömmen å skaffa "Super DTM" fälgar till min 940^^
Funderar dock på om jag ska skaffa 17" lr 18"... kmr 17" med 215/45-17 däck se dåligt ut på min bil? (för små)
Lättare att få tag i 17" beg

Vad borde dem kosta begagnade? (vad borde man ge som mest för ett par beg.) 17" då


mvh


12 086 Inlägg
3 maj 2008
#2
17" är inte för litet, men profilen på däcken kan möjligen bli för litet. gå upp till 225 så får du lite mer profil. Alterativt 50 profil men de blir för mkt o andra sidan tror jag.

4-5K för 17" och 5-6K för 18"
Senast redigerat av JapMax (3 maj 2008)

336 Inlägg
3 maj 2008
#3
225/45 blir perfekt till Super DTM i 17".
När det gäller begagnade så ligger 17" på ca 6000-8000 kr med däck.
18" brukar ligga på ca 8000 kr-9000 kr.

Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly

Teknisk
328 Inlägg
3 maj 2008
#4
215/45-17 funkar nog också bra på bilen om den inte är väldigt sänkt. Har samma däckdimension på min, iofs Mk18-fälgar men det är samma storlek som SuperDTM (17x8,5).
Förmodligen kommer du dock att få kapa lite i skärmkanterna bak om det alltid ska gå fritt.

Har även en bild med på bilen med 18" SuperDTM om det skulle vara intressant. neutral

Hellre veta lite om mycket, än mycket om lite.

1 131 Inlägg
3 maj 2008
Trådstartare
#5
Maxen skrev:
215/45-17 funkar nog också bra på bilen om den inte är väldigt sänkt. Har samma däckdimension på min, iofs Mk18-fälgar men det är samma storlek som SuperDTM (17x8,5).
Förmodligen kommer du dock att få kapa lite i skärmkanterna bak om det alltid ska gå fritt.

Har även en bild med på bilen med 18" SuperDTM om det skulle vara intressant. neutral

såg najs ut! men Mk18 fälgarna v a juh inte helt fel heller^^ men ska kika vidare på super dtm tror jag.. 17" får det nog bli ändå?


197 Inlägg
4 maj 2008
#6
hade 215 på mina dtm 17tummare. testade 225or en gång oxå men då tog det i hela tiden bak fast skärmkanterna var uppvikta

BadBoys_Club

1 131 Inlägg
4 maj 2008
Trådstartare
#7
mitchi_86 skrev:
hade 215 på mina dtm 17tummare. testade 225or en gång oxå men då tog det i hela tiden bak fast skärmkanterna var uppvikta

så det är 215 man ska köra med? för bästa resultat? smile


197 Inlägg
4 maj 2008
#8
ja då kan man då sänka mycket utan att det tar ismile ser lite smalt ut på fälgarna bara

BadBoys_Club

12 086 Inlägg
4 maj 2008
#9
Du kan ju inte ha 215 på 8½" bred fälg? Kommer se banarne ut, för o inte tala om profilen som kommer bli ännu mindre visuellt.

225 är inga problem på en 700/900, tar de i har ni fel ET.

Gorgilus addictus
4 762 Inlägg
4 maj 2008
#10
https://www1.garaget.org/archive/18/17015/66554/66554-848004.jpg
215/45-17"
https://www1.garaget.org/archive/18/17015/66554/66554-848008.jpg

Super DTM.

Kanske kan ge en liten hum om det ser för litet ut? smile
Senast redigerat av THEBADGUY (4 maj 2008)

Allt för den där jävla hatten!

huh?
10 427 Inlägg
4 maj 2008
#11
JapMax skrev:
225 är inga problem på en 700/900, tar de i har ni fel ET.

Eller har sänkt för mycket bak och ej monterat kortare eller justerbart tvärstag till bakaxeln tongue


Teknisk
328 Inlägg
5 maj 2008
#12
JapMax skrev:
Du kan ju inte ha 215 på 8½" bred fälg? Kommer se banarne ut, för o inte tala om profilen som kommer bli ännu mindre visuellt.

225 är inga problem på en 700/900, tar de i har ni fel ET.

Om det ser banarne ut med 215 på min bil får andra avgöra, dock skulle jag vilja veta vad som är fel ET?
Har ET 5 på mina och det ser jättetrevligt ut (enligt mig iaf). tongue
Givetvis så har jag rensade skärmkanter bak, men det hör ju lixom till saken om man ska ka lågt ET.

Hellre veta lite om mycket, än mycket om lite.

12 086 Inlägg
5 maj 2008
#13
steifan skrev:
JapMax skrev:
225 är inga problem på en 700/900, tar de i har ni fel ET.

Eller har sänkt för mycket bak och ej monterat kortare eller justerbart tvärstag till bakaxeln tongue

Jag har en vän som hade en 740, vrålsänkt, 4 varv bak, den satt de 225/55-15 på och de gick helt smärtfritt. Vad jag vet mig korta vi ingen tvärstag, den gunga så fint i sidled när man körde över kupp smile

Men de kanske va en magisk setup tongue

12 086 Inlägg
5 maj 2008
#14
Maxen skrev:
JapMax skrev:
Du kan ju inte ha 215 på 8½" bred fälg? Kommer se banarne ut, för o inte tala om profilen som kommer bli ännu mindre visuellt.

225 är inga problem på en 700/900, tar de i har ni fel ET.

Om det ser banarne ut med 215 på min bil får andra avgöra, dock skulle jag vilja veta vad som är fel ET?
Har ET 5 på mina och det ser jättetrevligt ut (enligt mig iaf). tongue
Givetvis så har jag rensade skärmkanter bak, men det hör ju lixom till saken om man ska ka lågt ET.

Nej ok, de såg inte banarne ut tongue Jag kanske förhastade mig, jag har 235 på mina 8½x19" och det är tyskstuk light på dom, utgick ifrån det.. men de kanske blir mindre markant med högre profil.

huh?
10 427 Inlägg
5 maj 2008
#16
JapMax skrev:
steifan skrev:
JapMax skrev:
225 är inga problem på en 700/900, tar de i har ni fel ET.

Eller har sänkt för mycket bak och ej monterat kortare eller justerbart tvärstag till bakaxeln tongue

Jag har en vän som hade en 740, vrålsänkt, 4 varv bak, den satt de 225/55-15 på och de gick helt smärtfritt. Vad jag vet mig korta vi ingen tvärstag, den gunga så fint i sidled när man körde över kupp smile

Men de kanske va en magisk setup tongue

Haha, jo verkar så wink Jag har c:a 5 mm till skärmkanten i sidled på en sida
med mina (extra breda) Pirelli 225:or på 7" fälg. En bekant som har kapade
sänkfjädrar har ännu mindre, så risken finns att det tar i roll


97 Inlägg
8 februari 2011
#17
Lånar tråden lite, jag har tänkt att köpa 18" dtm fälgar men undrar om jag kan köra med 225/35 - 18 i däck? vad tror ni?

jaha?


Sök