3377
Sök

Toyota supra N/A eller inte

Almännt tokig
481 Inlägg
9 februari 2011
N/a -turbo kan vara en bra grej om man har tight budget och är duktig på skruva.

Byta till manuell är mer jobb än du tror.  dessutom är de 6-växlade lådorna svåra att hitta, och när du gör det får du räkna med ca 25k. lägg där till : svänghjul. koppling. kardan, Bakkdiff, inredningspanelen instrument, ecu, bygga om kabelhärva, pedalställ kopplings och slavcylinder etc. så kommer du nog inte undan under 40k ialla fall.

med 5växlad låda från N/a kanske det landar på 15-20k i delar. med osäker hållbarhet på lådan....

Så om du inte är van att skruva och vill ha turbo manuell så vänta tycker jag.

Inline sixes ist sie scheisse.......

Never drive faster than your angel can fly
338 Inlägg
9 februari 2011
CelicaDennis skrev:
ja nån som har erfarenhet av att importera bil till sverige ?
ungefär tror ni det kostar alltså frakt och tull och sånt ?smile

Från england så betalar du inge tull, endast frakt.. Har för mig det kostar ca 3500:- att frakta en bil från england till Sverige

Hellre Nürburgring än vigselring

143 Inlägg
9 februari 2011
Trådstartare
Atenza skrev:
CelicaDennis skrev:

Från england så betalar du inge tull, endast frakt.. Har för mig det kostar ca 3500:- att frakta en bil från england till Sverige

okej det var inte allt för blodigt haha big_smile
vet att det finns pistonheads nån annan sida finns de ?smile

338 Inlägg
9 februari 2011
ebay.co.uk

338 Inlägg
9 februari 2011
Det många gör är att dom kollar ut några bilar, tar en flygresa över, väljer sen ut den bil dom vill ha när dom väl är där, fixar med alla papper å så, tar sen färjan hem tillsammans med bilen.. Hux flux så har du fått en liten semester å smile

143 Inlägg
9 februari 2011
Trådstartare
Atenza skrev:
Det många gör är att dom kollar ut några bilar, tar en flygresa över, väljer sen ut den bil dom vill ha när dom väl är där, fixar med alla papper å så, tar sen färjan hem tillsammans med bilen.. Hux flux så har du fått en liten semester å smile

hehe ingen dum ide har alltid velat åka till england så de är inget dumt förslag big_smile

2 230 Inlägg
9 februari 2011
finns ju flera tts på blocket, även direkt hos firmor för runt 100-130. lägg till dom extra å köp en tt direkt:) å från england är dom nog ännu billigare.

så kan det vara då det inte blev som det skulle

3 650 Inlägg
9 februari 2011
En N/a får du ju för 25-40k i england

143 Inlägg
9 februari 2011
Trådstartare
LoFET skrev:
N/a -turbo kan vara en bra grej om man har tight budget och är duktig på skruva.

Byta till manuell är mer jobb än du tror.  dessutom är de 6-växlade lådorna svåra att hitta, och när du gör det får du räkna med ca 25k. lägg där till : svänghjul. koppling. kardan, Bakkdiff, inredningspanelen instrument, ecu, bygga om kabelhärva, pedalställ kopplings och slavcylinder etc. så kommer du nog inte undan under 40k ialla fall.

med 5växlad låda från N/a kanske det landar på 15-20k i delar. med osäker hållbarhet på lådan....

Så om du inte är van att skruva och vill ha turbo manuell så vänta tycker jag.

ja jo det är väl bara det att nu när våren kommer så börjar det klia i fingrarna haha har ju ingen finbil just för tillfället.Men jag tar åt mig av rådet ska nog vänta med att köpe en tt och singelkonvertera istället big_smile
måste bara fråga du har ju 3 st supor hur får du det att gå ihop smilelol

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
9 februari 2011
Eller så köper du en N/A å kompressormatar den. Mkt enklare än Turbokonvertering och du får effekten från början, där man vill ha den,  ist för att du ska behöva varva till 5000+rpm innan du får nån egentlig effekt.

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

3 650 Inlägg
9 februari 2011
Atenza skrev:
CelicaDennis skrev:

Nån som kan bekräfta att man inte betalar tull?

502 Inlägg
9 februari 2011
Vet inte om man slipper tullen, men den är ändå bara på nån % så det är inget att oroa sig för, det man slipper betala är momsen som annars är på 25% eftersom det är inom EU
Senast redigerat av JoeyJ (9 februari 2011)

Almännt tokig
481 Inlägg
9 februari 2011
Kesler skrev:
Atenza skrev:
CelicaDennis skrev:

Ingen tull ingen moms. imed att det är ett eu land.

Jag blev stannad av tullen när jag åkte in i sverige med min N/a och de sa inget i alla fall så.

Dock skall man vara nogrann när man letar bil i uk. Finns mycket skabbiga bilar där. och kolla nogrannt så siffrorna på chassiplattan om utrustning stämmer. så du inte betalar TT pengar för en N/a-TT konverterad bil.

Inline sixes ist sie scheisse.......

3 650 Inlägg
9 februari 2011
LoFET skrev:
Kesler skrev:
Atenza skrev:

Ingen tull ingen moms. imed att det är ett eu land.

Jag blev stannad av tullen när jag åkte in i sverige med min N/a och de sa inget i alla fall så.

Dock skall man vara nogrann när man letar bil i uk. Finns mycket skabbiga bilar där. och kolla nogrannt så siffrorna på chassiplattan om utrustning stämmer. så du inte betalar TT pengar för en N/a-TT konverterad bil.

Ok, tack för svaret. Jo försiktig ska man ju vara oavsett varifrån man importerar.

Sök