2553
Sök

Problem vid reg-besiktning

70 Inlägg
16 februari 2011
Trådstartare
Hejsan !

jag var o reg-besiktiga min bil igår. dom klagade på att bilen saknade sidoblinkers.

jag vill helst inte borra håll o sånt...

undrar om nån har nåt tips hur jag kan fixa d på ett enkelt sätt.

bilen är e30.

7 274 Inlägg
16 februari 2011
Dubbelhäftande tejp?

SÄNK MER!
389 Inlägg
16 februari 2011
Brains skrev:
Dubbelhäftande tejp?

han måste ju ändå borra för kablarna. för vad jag har förstått så finns det inga hål alls för blinkers.

köp ett par ruttna skärmar med hål för blinkers. sen är det bara att byta tillbaka efter besiktningen smile

1 562 Inlägg
16 februari 2011
Brains skrev:
Dubbelhäftande tejp?

kanske köpa speglar med sidoblinkers i?

7 274 Inlägg
16 februari 2011
dahlens skrev:
Brains skrev:
Dubbelhäftande tejp?

han måste ju ändå borra för kablarna. för vad jag har förstått så finns det inga hål alls för blinkers.

köp ett par ruttna skärmar med hål för blinkers. sen är det bara att byta tillbaka efter besiktningen smile

Det är väl bara att placera dom brevid hjulhuset och dra kabeln PÅ skärmen några cm?
Skitsamma hur det ser ut...

70 Inlägg
16 februari 2011
Trådstartare
original blinkers kan man inte montera utan att borra.

säljs det såna blinkers som e helt rakt på baksidan ?

5 089 Inlägg
16 februari 2011
dubbelhäfftande tejp på blinkersen och dra kablar på utsidan skärmarna från motorhuven. sätt många göra det och varför skulle besiktningen inte godkänna det? dom ska bara bry sig om det blinkar på rätt ställe.

\Lindgren

1 168 Inlägg
16 februari 2011
ta bort listerna, o dra tunna kablar ut där o sätt blinkersen där.....
men hur hade du tänkt o göra i framtiden då? för det blir en grej du får göra varje år ändå.

70 Inlägg
16 februari 2011
Trådstartare
vill ju helst fixa så jag slipper göra d varje år... men har aldrig gjort nåt liknande.. är lite rädd förstöra nåt smile

dARKiE
5 031 Inlägg
16 februari 2011
Som sagt förut, köp speglar med blinkers inbyggt. Eller bygg om nuvarande med oranga led lampor.

Du kan ju byta tillbaka till dem gamla speglarna efteråt om du nu inte gillar det.
Senast redigerat av Darkie (16 februari 2011)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

70 Inlägg
16 februari 2011
Trådstartare
det verkar som bra ide....

ska kika lite på speglar med blinkers...

SÄNK MER!
389 Inlägg
16 februari 2011
tror det finns "diodslingor" som man klistrar på backspeglarna på jula eller biltema om du vill att det ska vara billigt smile

70 Inlägg
16 februari 2011
Trådstartare
dahlens skrev:
tror det finns "diodslingor" som man klistrar på backspeglarna på jula eller biltema om du vill att det ska vara billigt smile

kan du länka sidan eller?

SÄNK MER!
389 Inlägg
16 februari 2011
Montana86 skrev:
dahlens skrev:

kan du länka sidan eller?

hittade inte den för backspegeln, har för mig jag såg den i biltemas katalog, hittade inte den heller för tillfället.
men hittade en blinkers med platt baksida. (snygg är den dock inte)
http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillb … nkers-LED/

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
16 februari 2011
Bilprovning accepterar numer inga tillfälliga monteringar av blinkers, lampor etc. Utan monteringen ska vara av mer bestående sort. Dubbelhäftande tejp javisst bara armaturen sitter fast men sladdar dragna från en karosspringa över tex. en skärm blir tvärnit. Sen är min erfarenhet att blinkers på skärmen behövs endast vid reggning, sen skiter dom i om det sitter någon där eller ej.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

1 758 Inlägg
16 februari 2011
Sätta lysdioder i sidospeglarna funkar inte eftersom belysningen måste vara e-märkt. Samma sak gäller mycket av de diodljusprodukter som finns på marknaden.
Så om du hittar någon sådan lösning som du gillar, så kolla upp den har rätt märkning. Är inte godkänd bara för att det blinkar orange! smile

Egenföretagare
999 Inlägg
17 februari 2011
Om dom följer reglerna är det också jävligt noga med rätt E-märkning också, inte bara vilken e-märkning som helst...

Men hittar någon en utanpåliggande sidoblinkers vore det perfekt att sätta dit med dubbelhäftande tejp.
Jag har bara hittat såna som skall monteras genom att borra i skärmen...

Om man sätter den precis i skarven mellan skärm och dörr, samt drar in kabel snyggt i framskärmen, kan dom gå med på det? Se bild:

https://www1.garaget.org/gallery/images/4/3454/3454-cf4a9f0a0fb5b4c50d3dee1f65493ac8.jpg
Senast redigerat av weeeman (17 februari 2011)

Sök