4028
Sök

bosch ke-jetronic

6 Inlägg
20 oktober 2006
Trådstartare
#1
har en mb 190e med ke-jetronic som startar dåligt med kall motor....får för lite bränsle...
problemet tror jag att ligger i bränsletrycksregulatorn

någon som kan berätta något om systemet?


Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
20 oktober 2006
#2
Det skulle jag inte tro att det e, skulle snarare tippa på kallstartventilen...


6 Inlägg
22 oktober 2006
Trådstartare
#3
nej felet är inte i kallstart spridaren.... den öppnar som den ska å bilen startar men sen stannar den igen lika fort när den stänger....
bränsla trycks regulatorn borde sänka styrtrycket till fördelaren som i sinn tur släpper ut mer bränsle i alla spridarna, har jag förståt....


9 Inlägg
17 december 2006
#4
kolla systemtrycket ...bygla pumpen så den går helatiden under en halv minut  du kan även fulkoppla kallstarts ventilen direkt till batteriet genom att ta lös kontakten och koppla direkt med nått säkert sätt på den  sen ber du nån starta bilen och samtidigt ge ström till den manuellt sen märker du om motorn går med den inkopplad eller om den vill dö istället prova det så är du en bit på väg ......lycka till

Vortech T-trim

Klubbmannen
17 december 2006
#5
Usch.. Mekanisk insprutning är ingen höjdare. Håller på att konvertera bort min ena bil från det helvetet..

Chef
379 Inlägg
17 december 2006
#6
fick problem med det på en gammal saab, men istället för att försöka ställa in tillsatsluftsliden så kopplade jag loss kontakten från kallstartsspridaren och drog en pluskabel till strömbrytare, vidare till kallstartsventilen, vidare till jord......

smidigt att kunna styra den själv.....

"Jag kommer ihåg att glömma, men ibland händer det att jag glömmer att komma ihåg" - Chrille

20 Inlägg
17 december 2006
#7
Kolla om bränslepumpen går...den sitter framför vänstra bakhjulet.
Kann vara bränslepumpsreläet som pajjat


Jajjemen!
1 512 Inlägg
17 december 2006
#8
mercuracing skrev:
nej felet är inte i kallstart spridaren.... den öppnar som den ska å bilen startar men sen stannar den igen lika fort när den stänger....
bränsla trycks regulatorn borde sänka styrtrycket till fördelaren som i sinn tur släpper ut mer bränsle i alla spridarna, har jag förståt....

exakt så betedde sig motorn i 140in, ställde upp CO-halten sen startade den klockrent.

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.


Sök