2983
Sök

855 t5Lamba lampa lyser, felkod 232!?!?!

108 Inlägg
24 februari 2011
Trådstartare
Heeej,

jag har en volvo 855 t5 -95a 2.0 t italien import,
som lamba lampan började lyssa på igår när jag på tomgång ett tag och sen när jag gasade ur den..sad
Den ända felkoden är 232 och har ingen som helst aning om vad felet är:/,
Bilen går som vanligt och allt annat funkar som det ska bara lampan som lyser. Det började med att färddatorn började leva sitt enga liv och vissa att jag kom 65 mil och sen gick den neråt mer och mer innan lampan tändes.

någon som kanske vet vad jag har råkat ut för ?

Tack på förhand mvh Robin.
smile

Den som ingen turbo har, han får åka utan bar

Nattarbetare
137 Inlägg
24 februari 2011
FELKOD 2-3-2 Felaktig tomgång, fet, fet eller mager blandning.

108 Inlägg
24 februari 2011
Trådstartare
aaa kolla upp det, men ur ska man bära sig åt för att fixa det och släcka lampan och så vidare ??

tack på förhand robin

Nattarbetare
137 Inlägg
24 februari 2011
Som tur var så har förra ägaren på min t5a noterat varenda fel på bilen han bytade slang mellan förvärmare och Turbo sedan raderade han antagligen felkoden och den försvann smile

108 Inlägg
24 februari 2011
Trådstartare
okeeej tack så jätte mycket ska kolla upp det med det samma, för jag såg nämligen att en slang va torrspruken, men vet du vart förvärmaren sitter  smile,

tack ännu en gång smile

Nattarbetare
137 Inlägg
24 februari 2011
Den sitter i botten på luftburken, därifrån går det en grövre slang till värmeskölden vid grenröret. inne i förvärmaren sitter en klaff som ska reagera på temperaturer så spjället öppnas rätt osv.

108 Inlägg
24 februari 2011
Trådstartare
okkej, får gå ut och kolla smile)

108 Inlägg
24 februari 2011
Trådstartare
har varit ute och kollat nu, har hittat två slangar som är  av.., den ena sitter på plats men den andra va lite bökig att komma åt, men ska ut sanrt och kolla det, en slang gick till turbon, och en annan gick till insuget typ. smile

Nattarbetare
137 Inlägg
24 februari 2011
Sen så får du radera felkoden och om Lambda lampan inte lyser och datorn inte ger felkoder är det fixat smile

108 Inlägg
24 februari 2011
Trådstartare
nu är det fixat tack så mycket, men nu har ja ett problem till, laddar 1.6:S

94 Inlägg
24 februari 2011
RobinNorrbin skrev:
nu är det fixat tack så mycket, men nu har ja ett problem till, laddar 1.6:S

Boxen är inte chipad eller ? såg att den va chipad på din sida nu o sitter org avgassystem fortfarande på den eller ?
Senast redigerat av Hasselhoff666 (24 februari 2011)

Måste man så måste man.

108 Inlägg
24 februari 2011
Trådstartare
Kom fram till att det va en läcka på turbo slangen:), vet ifan vart den är chipad om jag sak va ärlig smile, och aa orginal avgas sitter på smile

94 Inlägg
26 februari 2011
RobinNorrbin skrev:
Kom fram till att det va en läcka på turbo slangen:), vet ifan vart den är chipad om jag sak va ärlig smile, och aa orginal avgas sitter på smile

Läste på din sida ( Effekt och prestanda (ingående) 285 steg 3 chip
Går sjukt gött för att vara en 2.0 intalien import )

Om den är chipad så görs det i data boxen som siter på högersidan framför fjäderbens tonet.

Måste man så måste man.

Sök