2746
Sök

Turbo på min Crx V-tec...

4 Inlägg
17 december 2006
Trådstartare
#1
Hej skulle behöva lite tips o ideer kring mina planer på att turboladda min Crx..
Tack p åförhand

Second Place Is A First Loser!

28 Inlägg
19 december 2006
#2
ska du köpa färdigt turbokit eller bygga ett eget? köra med orginalblock eller ombyggt med hållbarare kolvar och stakar? det finns många olika faktorer innom dessa frågor som gör att det både finns nackdelar och fördelar med att turbokonvertera en honda motor, gör du det riktigt och kostar på den så går nog projektet bra.

Representant för Lsd motorsports i sverige, märkesdelar som HKS, ACT, Skunk2, Invida mm

14 Inlägg
19 december 2006
#3
Laddar du med måtta så har du en  hyffsat driftsäker bil med org botten.
Gränsen för org kolvar ligger vid 0,6 bar Sen börjar dom ge upp.
Kör med så litet turbo agg som  möjligt för dina mål.


4 Inlägg
19 december 2006
Trådstartare
#4
Ok, tackar för tipsen..
Har i detta fallet satsat på ett färdigt kit, ett sk "plug n´play" kit med turbo, grenrör,Wg, dump och intercooler.. Så jag behöver vell kompletera med ett bränslesystem då...
Är ingen super "haj" på turbo så kommer ni på några mer ideer lr tips får ni gärna höra av er..
Mvh

Second Place Is A First Loser!

Klubbmannen
19 december 2006
#5
Botec skrev:
Ok, tackar för tipsen..
Har i detta fallet satsat på ett färdigt kit, ett sk "plug n´play" kit med turbo, grenrör,Wg, dump och intercooler.. Så jag behöver vell kompletera med ett bränslesystem då...
Är ingen super "haj" på turbo så kommer ni på några mer ideer lr tips får ni gärna höra av er..
Mvh
Vill du ha mer drag i maskin eller köra utan intercooler kan det vara värt att konvertera till E85, om du har tillgång till det. Att mappa om insprutningen kostar inte överdrivet mycket.
Kan vara värt det istället för att krångla med tryckrör och placering av IC. Även om IC ser häftigt ut.

14 Inlägg
20 december 2006
#6
Botec skrev:
Ok, tackar för tipsen..
Har i detta fallet satsat på ett färdigt kit, ett sk "plug n´play" kit med turbo, grenrör,Wg, dump och intercooler.. Så jag behöver vell kompletera med ett bränslesystem då...
Är ingen super "haj" på turbo så kommer ni på några mer ideer lr tips får ni gärna höra av er..
Mvh
Större spridare åker du på att byta. En ny bränslepump och BTR kan va bra så du är på den säkra sidan.
Om du inte ska bygga en värsting maskin. Så tycker jag du ska köra på ett kit från ebay.
Där får du ett komplett kit för 12000. Många påstår att ebay grejjerna är skit bara för det är så billigt. Men det är värt o chansa. Jag håller sälv på att bygga turbo på min civic vti.
Och jag har beställt mitt kit från ebay. Det är fina  grejjer men vet tyvärr inte hur bra dom håller än.



Sök