3176
Sök

högtalare till slutsteg

8 Inlägg
8 mars 2011
Trådstartare
Tja jag har ett 2 kanaligt slutsteg och där har jag kopplat in en baslåda så då är det 1 uttag kvar. så jag undrar om det går att koppla in 2 stycken högtalare i den?smile eller blir det bara skit då? tongue

Mvh Strid
Senast redigerat av str1d (8 mars 2011)

16 197 Inlägg
8 mars 2011
str1d skrev:
Tja jag har ett 2 kanaligt slutsteg och där har jag kopplat in en baslåda så då är det 1 uttag kvar. så jag undrar om det går att koppla in 2 stycken högtalare i den?smile eller blir det bara skit då? tongue

Mvh Strid

va e de för steg,va e de för baslåda?   

samt hur F-n har du kopplat om du har en kanal kvar?

2 kanals steg bryggar man om man ska driva en baslåda,   

fast framför allt... NEJ de e en skit dålig lösning att driva en bas å vanliga högtalare på ett 2 kanals steg.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

8 Inlägg
8 mars 2011
Trådstartare
okej tack så mycket:) ja asså bas lådan tar ju en plus och en minus och då är det ju en plus och en minus kvar. det var bara en tanke jag hade och som jag ville ha svar på;)

16 197 Inlägg
8 mars 2011
str1d skrev:
okej tack så mycket:) ja asså bas lådan tar ju en plus och en minus och då är det ju en plus och en minus kvar. det var bara en tanke jag hade och som jag ville ha svar på;)

då har du kopplat FEEEEEL.

8 Inlägg
8 mars 2011
Trådstartare
evilaudio skrev:
str1d skrev:

haha okej hur ska den då vara?:$

jag är inte något vidare på ljud som du kanske märker wink

16 197 Inlägg
8 mars 2011
str1d skrev:
evilaudio skrev:
str1d skrev:

haha okej hur ska den då vara?:$

jag är inte något vidare på ljud som du kanske märker wink

va e de för steg å va e de för bas?

8 Inlägg
8 mars 2011
Trådstartare
slutsteget är 100 Wx2 och heter jensen
basen är en 10:a från biltema

men det kommer ljud från den haha

21 761 Inlägg
8 mars 2011
Biltema säljer väl bara basar med 4 Ohms impedans vad jag vet, i så fall borde det fungera att bryggkoppla basen på steget. De vanliga högtalarna får drivas av stereon. smile

Vad heter steget mer än Jensen, modellnamn?
Har du någon instruktionsbok till steget?

8 Inlägg
8 mars 2011
Trådstartare
Okej smile

Ingen aning om modellnamnet och fick steget av en polare så har ingen instruktionsbok.

Sök