3359
Sök

Skillnaden mellan Audis 2.3E. 98kw ochh 100kw

Försöker iaf
12 819 Inlägg
16 september 2009
#21
Putteliten skrev:
LeafBox skrev:
Mkt intressant läsning. Kul att se att det faktiskt fanns en skillnad tongue
Men vrf envisas både meko och framförallt reg-beviset att säga 100kw? :S

Ta en bild på motorn i din coupe, så tar ja en bild på cabens så får vi se hur det ser ut då...

Finns ingen skillnad utseendemässigt på motorerna förutom vakumpumpen på toppen.


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
16 september 2009
#22
Jag ska lägga upp två bilder här.

Först, min 100 2.3E -88b med NF motorn. (skitigt som fan, ej heller helt komplett)
http://i536.photobucket.com/albums/ff329/te_wik/ihop%20plockning2/serbraut.jpg


Sedan min förra Audi 90 2.3E - 88. Såhär ser det väl ut i cabben och coupen?
https://www1.garaget.org/archive/28/27325/100137/100137-1007452.jpg



Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (16 september 2009)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

9 120 Inlägg
16 september 2009
Trådstartare
#23
Markerat ska alltså vara skillnaden?? Monterar man en sådan så har man 100kw sen? =o)

https://www1.garaget.org/gallery/archive/17257/765147_l1ipx9.jpg


Försöker iaf
12 819 Inlägg
16 september 2009
#24
Putteliten skrev:
Markerat ska alltså vara skillnaden?? Monterar man en sådan så har man 100kw sen? =o)

http://www1.garaget.org/gallery/archive/17257/765147_l1ipx9.jpg

Mest troligt inte då det är vakumklockan till farthållaren (glömde nämna den) wink

Här fanns en rolig sida med audis alla motorkoder: http://www.autoshoppingcenter.com/Volks … scode.html



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

9 120 Inlägg
16 september 2009
Trådstartare
#25
te_wik skrev:
Putteliten skrev:
Markerat ska alltså vara skillnaden?? Monterar man en sådan så har man 100kw sen? =o)

http://www1.garaget.org/gallery/archive/17257/765147_l1ipx9.jpg

Mest troligt inte då det är vakumklockan till farthållaren (glömde nämna den) wink

Här fanns en rolig sida med audis alla motorkoder: http://www.autoshoppingcenter.com/Volks … scode.html



Mvh Tommy

Fan då, sånt oxå...    vart sitter den vacuumklockan som ska vara skillnaden då? Är det svårt att eftermontera farthållare förresten?


Försöker iaf
12 819 Inlägg
16 september 2009
#26
Den sitter just där var övre kylarslangen går in/från toppen.

Ja ska du ha original är det mycket jobb att göra, kabel, brytare, vakumslangar osv osv, men det finns eftermarknads som ska vara lättare att få till.. men hur dom fungerar vågar jag inte säga.


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

9 120 Inlägg
16 september 2009
Trådstartare
#27
Nu ser ja skillnaden =o). Okej, vet någon bra sida med eftermarknads farthållare?? Tror ja sett en sån nångång, man monterar en extra rulle på gasrullen va?


Försöker iaf
12 819 Inlägg
16 september 2009
#28
Putteliten skrev:
Nu ser ja skillnaden =o). Okej, vet någon bra sida med eftermarknads farthållare?? Tror ja sett en sån nångång, man monterar en extra rulle på gasrullen va?

Skillnaden på vad?
Finns olika typer av farthållare. Kan tyvärr inte ge några tips om det.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

One touch on the brake is a sign of fear
151 Inlägg
14 mars 2011
#30
Jag har 98kw i min Audi 100 2,3 CD-pak 1991. Alla andra 100 fram tills 1990 har 100kw nf. Min motorkod är AAR. Jag har spöat kompis Audi 100 2,3 100kw 1989 som enligt vägverket även vägde 80kg mindre än min. Min hade gått 33000 mil och kompisens 19000. Vi gjorde ett flertal försök för att utesluta dåliga växlingar och andra förhållanden

"One touch on the brake is a sign of fear"

Försöker iaf
12 819 Inlägg
14 mars 2011
#31
Joyride skrev:
Jag har 98kw i min Audi 100 2,3 CD-pak 1991. Alla andra 100 fram tills 1990 har 100kw nf. Min motorkod är AAR. Jag har spöat kompis Audi 100 2,3 100kw 1989 som enligt vägverket även vägde 80kg mindre än min. Min hade gått 33000 mil och kompisens 19000. Vi gjorde ett flertal försök för att utesluta dåliga växlingar och andra förhållanden

Haha, hade glömt bort denna tråden. Jag å Putteliten tog upp detta igen i hans projekttråd alltså smile


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

One touch on the brake is a sign of fear
151 Inlägg
15 mars 2011
#32
te_wik skrev:
Haha, hade glömt bort denna tråden. Jag å Putteliten tog upp detta igen i hans projekttråd alltså smile


Mvh Tommy

Ok smile jag hittade denna via google smile

"One touch on the brake is a sign of fear"

9 120 Inlägg
15 mars 2011
Trådstartare
#33
te_wik skrev:
Joyride skrev:
Jag har 98kw i min Audi 100 2,3 CD-pak 1991. Alla andra 100 fram tills 1990 har 100kw nf. Min motorkod är AAR. Jag har spöat kompis Audi 100 2,3 100kw 1989 som enligt vägverket även vägde 80kg mindre än min. Min hade gått 33000 mil och kompisens 19000. Vi gjorde ett flertal försök för att utesluta dåliga växlingar och andra förhållanden

Haha, hade glömt bort denna tråden. Jag å Putteliten tog upp detta igen i hans projekttråd alltså smile


Mvh Tommy

Fasen hade också glömt denna, men vet inte om vi har kommit fram till något vettigt egentligen?


Försöker iaf
12 819 Inlägg
15 mars 2011
#34
Putteliten skrev:
te_wik skrev:
Joyride skrev:
Jag har 98kw i min Audi 100 2,3 CD-pak 1991. Alla andra 100 fram tills 1990 har 100kw nf. Min motorkod är AAR. Jag har spöat kompis Audi 100 2,3 100kw 1989 som enligt vägverket även vägde 80kg mindre än min. Min hade gått 33000 mil och kompisens 19000. Vi gjorde ett flertal försök för att utesluta dåliga växlingar och andra förhållanden

Haha, hade glömt bort denna tråden. Jag å Putteliten tog upp detta igen i hans projekttråd alltså smile


Mvh Tommy

Fasen hade också glömt denna, men vet inte om vi har kommit fram till något vettigt egentligen?

Nääe, det är en olöst gåta än tongue



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

One touch on the brake is a sign of fear
151 Inlägg
15 mars 2011
#35
te_wik skrev:
Putteliten skrev:
te_wik skrev:

Haha, hade glömt bort denna tråden. Jag å Putteliten tog upp detta igen i hans projekttråd alltså smile


Mvh Tommy

Fasen hade också glömt denna, men vet inte om vi har kommit fram till något vettigt egentligen?

Nääe, det är en olöst gåta än tongue



Mvh Tommy

Ja det är lite mysko smile tack för svar

MVH /Rickard

"One touch on the brake is a sign of fear"

9 120 Inlägg
15 mars 2011
Trådstartare
#36
Det var ju i din tråd vi diskuterade motorerna Tommy! Här kommer en liten lista med motorkoder antal hk vridmonent mm. Hoppas det kan vara till någon hjälp.
http://home.swipnet.se/~w-65251/se/mode … rkoder.htm


Försöker iaf
12 819 Inlägg
15 mars 2011
#37
Putteliten skrev:
Det var ju i din tråd vi diskuterade motorerna Tommy! Här kommer en liten lista med motorkoder antal hk vridmonent mm. Hoppas det kan vara till någon hjälp.
http://home.swipnet.se/~w-65251/se/mode … rkoder.htm

Haha jasså, ja det var det nog tongue



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!


Sök