2523
Sök

Göra en egen spolarvätske "varnare"

Kocken
487 Inlägg
17 december 2006
Trådstartare
Tänkte kolla om någon vet om man kan fixa så att en lampa lyser när spolarvätskan börjar närma sig sitt slut. Det lyckas alltid ta slut när man VERKLIGEN behöver den. Nån som vet något man kan ha som känner av att det är väldigt lite vätska kvar??

3 295 Inlägg
17 december 2006
du kan ju alltid byta till en pump som har nivåavkännare inbyggd i pumpen.. jag tror att Saab 9000 har såna pumpar.. hur det ska kopplas sen det vet jag inte..

8 883 Inlägg
17 december 2006
Bebbo skrev:
Tänkte kolla om någon vet om man kan fixa så att en lampa lyser när spolarvätskan börjar närma sig sitt slut. Det lyckas alltid ta slut när man VERKLIGEN behöver den. Nån som vet något man kan ha som känner av att det är väldigt lite vätska kvar??

hmm...kollar inte du motoroljan vid tankning? plättlätt att även kolla övriga vätskor samtidigt. Onödigt med en varningslampa som talar om när det är dags att fylla på spolarvätska. Men det är vad jag tycker wink

Fotograf på tierpidag.se

mannen utan vidare
11 Inlägg
17 december 2006
Om man börjar koppla el själv i spolarvätskebehållaren ska man tänka på att förr eller senare häller någon outspädd sprit i den. Det kan vara en fin initialladdning för att få hela bilen varm och skön på vintern, men bara en gång.

Nu är det nu igen och nu är det nu igen och nuet varar väl till sedan
Men det var inte sant nej det var inte sant för däremellan kommer medan

Kocken
487 Inlägg
17 december 2006
Trådstartare
Hamilton skrev:
Bebbo skrev:

hmm...kollar inte du motoroljan vid tankning? plättlätt att även kolla övriga vätskor samtidigt. Onödigt med en varningslampa som talar om när det är dags att fylla på spolarvätska. Men det är vad jag tycker wink

nej det gör jag inte, och inte heller kollar jag att alla lampor fungerar före varje resa och inte heller att man har tillräckligt med mönsterdjup.

närå, men alltså min vätske behållare kan man inte se hur mycket de är i, det är en krök i början sen försvinner den bakom alla andra grejer. så ska jag kolla får jag väll ha med mig ett snöre med en vikt i botten...

mannen utan vidare
11 Inlägg
17 december 2006
På alla bilar jag haft som saknat varningslampa så har det varit så att strålkastarspolarna slutar bra mycket tidigare än vindrutespolarna. Så när jag inte får något på strålkastarna längre så är det dags!

Nu är det nu igen och nu är det nu igen och nuet varar väl till sedan
Men det var inte sant nej det var inte sant för däremellan kommer medan

494 Inlägg
17 december 2006
om du känner ett direkt behov av de så finns de typ i "lilla elektrikern"  ett leksaks kitt för ungdomar +13 där man får lära sig koppla saker i de kittet engår de en vätske nivå kontroll som man får bygga ihop med diverse komponenter man får ju även med ingående beskrivning.

när vätska är slut tänds en lampa sipelt men de kostar ju typ 300 kr lr mer var ett tag sedan priset kasnke ahr gått ner. blir nog billigare att bara fylla en gång i månaden lr så.

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

286 Inlägg
17 december 2006
Ta en givare från en kylarbehållare eller liknande?

Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
857 Inlägg
22 december 2006
mercedes vito har såna kontakter som säljs lösa som man sätter i spolarburken.

Sök