3841
Sök

Volvo 740 -90 dog under körning

357 Inlägg
3 februari 2010
#21
Lossa spridarbryggan och se om spridarna öppnar när du kör på starten.


1 Inlägg
3 februari 2010
#22
Prova byt bränslepumps-relät, Det gav upp på min 740 -90 och det var precis som att  bilen fick soppatorsk!

Och en gång small säkringen till bränslepumpen, då hade det  börja glappa vid kablarna som sitter på bränslepumpen kommit in nå fukt kanske?

Prova byt relät ..

1 339 Inlägg
3 februari 2010
#23
Det är alltså INGET bränsleproblem eftersom bilen inte går på startgas. Du säger att den inte tänder, har du kollat om du har någon gnista alls på tändstiften?


357 Inlägg
3 februari 2010
#24
Hur ser tändstiften ut efter att du kört på starten en stund?


14 Inlägg
3 februari 2010
#25
kolla relät till spridarna. det sitter vid expansionkärlet. slå på det några gånger och testa sen. detta på grund utav att han inte tänder när du använde startgas och det e bra gnista.

brännt gummi luktar kärlek

147 Inlägg
3 februari 2010
#26
Tändmodulen

Audi S4

22 Inlägg
3 februari 2010
Trådstartare
#27
Stiften är blöta och luktar bensin. Det sitter två svarta relä på framsidan av expansionkärlet, är det nån av dem, eller de kanske är till abs-bromsarna. Kan du visa på en bild annars. mvh Rasmus

147 Inlägg
3 februari 2010
#28
Volvo740an skrev:
Det är alltså INGET bränsleproblem eftersom bilen inte går på startgas. Du säger att den inte tänder, har du kollat om du har någon gnista alls på tändstiften?

+1

scania36 skrev:
Stiften är blöta och luktar bensin.

Bevis på att den får soppa! Med största sannolikhet har den ingen gnista. Kolla detta!

Det viktigaste är inte att vinna, utan att straffa den som förlorar!

22 Inlägg
3 februari 2010
Trådstartare
#29
det gnistra på fint.

22 Inlägg
4 februari 2010
Trådstartare
#30
Plockade bort kamremskåpan idag. Och gjorde ett märke i remmen, vid punkten på drevet, provade sedan att köra runt ett varv tills märket på remmen kom upp igen, men då låg den nästan 7 kugar efter punkten på drevet. Borde de inte hammna på samma ställe varje gång. Rätt eller fel.

1 339 Inlägg
4 februari 2010
#31
Jag tror inte du ska kolla så mkt på själva remmen. Det finns markeringar på svänghjulet, på oljepumpen och på kammhjulet. Dom markeringarna på hjulen ska vara mot markeringen som finns på motorn. Kolla upp det så får du svaret på dom kamremmen har kuggat eller inte.

Hoppas du förstod vad jag menade

Mvh
Senast redigerat av Volvo740an (4 februari 2010)


270 Inlägg
17 mars 2011
#32
Hur många kuggar har remmen? typ 122 eller så och drevet har?
det går inte att kolla på det sättet.
Med bakmonterad fördelare kan du skita i markeringarna på oljepumpen oxå.
Kolla bara på kam+vev.

/M



Sök