3346
Sök

Audi s8 00.. problem med EPC

8 Inlägg
2 mars 2011
Trådstartare
5 dagar sen hände det något alldelles speciellt under körningen, nämligen att vid 90 km/h började motorn rycka vid konstant tryck på gasen och sedan började EPC lampan lysa.Förslag på hur jag kan kolla det utan att blanda in VW-verkstad än?

jag har testat felsöka bilen me vag-com men jag får fram felmedelande (status: tveksamt och  k1: kortslutning till jord)

tacksam för all hjälp...smile

1 513 Inlägg
2 mars 2011
vad fick du statusen/felkoderna på???

8 Inlägg
2 mars 2011
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/23/22957/22957-57341f3ee63ff3dfdaea2db42cea5097.jpg

här är en bild från själva VAG-COM
VCDS-porttest
därifrån kommer statusen

1 513 Inlägg
2 mars 2011
jaja du får alltså inte ens kontakt med bilen..  åk in å få felkoderna lästa e inte så dyrt brukar ligga runt 700-1200kr

8 Inlägg
2 mars 2011
Trådstartare
måste göra det men hoppas dom får kontakt med bilen,,annars blir det många tusenlappar..

bilder.ulfw.se
1 103 Inlägg
2 mars 2011
Har du några trasiga säkringar? Det kan tydligen orsaka K1 short to ground...
Är det orginalradio, funkar den? Iofs ska det inte ge short to ground, eftermarknadsradio kan ge +12 på K-line dock.

Förresten K2 var ju ok, får du nån kontakt med bilen alls?
Senast redigerat av Ulf_W (2 mars 2011)

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"

8 Inlägg
2 mars 2011
Trådstartare
2 st säkringar till ABS och RADION var sönder ,har bytt dem ,radion är orginal ..audi concert.. och den fungerar men jag får ingen kontakt med bilen ändå,vet inte om det kan ha o gör med epc???

bilder.ulfw.se
1 103 Inlägg
2 mars 2011
Risk att det kan vara nån kontroller nånstans som kortsluter mot jord då kanske.
Googlade "K1 short to ground" och det fanns rätt mycket.

8 Inlägg
15 mars 2011
Trådstartare
uppdaterar lite efter idag
hade bilen på en audi värkstad dom kunde inte göra ett skitt, tyvärr fick betala 1500 utan nått bra resultat,, dem kunde inte koppla ihop datorn med bilen pga kortslutning till jord.. alla på internet hänvisar att de e stereon men d e inte fel har kopplat bort den helt o de fungerar fortfarande inte, de e samma fel då fortfarande..

tacksam för all hjälp ja kan få

bilder.ulfw.se
1 103 Inlägg
15 mars 2011
Det är nog bara att bita i det sura äpplet och börja koppla ur kontroller efter kontroller tills man kommer på vad det är som kortsluter...

Spontant kan du ju börja med att koppla bort ABS:en eftersom du hade trasig säkring på den förut.

4 005 Inlägg
15 mars 2011
nijazi skrev:
hade bilen på en audi värkstad dom kunde inte göra ett skitt, tyvärr fick betala 1500 utan nått bra resultat,, dem kunde inte koppla ihop datorn med bilen pga kortslutning till jord.. alla på internet hänvisar att de e stereon men d e inte fel har kopplat bort den helt o de fungerar fortfarande inte, de e samma fel då fortfarande..

Kunde inte göra ett skit?

Var det Din Bil eller? Vad sa du till dem då? Koppla in mätinstrumentet eller att åtgärda problemet?

8 Inlägg
15 mars 2011
Trådstartare
jojo de får man väll göra,,,, men jag misstänker att de e motorstyrdonet som krånglar då bilen hackar när den blir varm

8 Inlägg
15 mars 2011
Trådstartare
linuslinje skrev:
nijazi skrev:

Kunde inte göra ett skit?

Var det Din Bil eller? Vad sa du till dem då? Koppla in mätinstrumentet eller att åtgärda problemet?

ja det var min bil,, dem kunde varken koppla in datorn eller åtgärda problemet,, ja förklarade problemet vad ja behövde hjälp med använder själv vag-com..

8 Inlägg
19 mars 2011
Trådstartare
Nu har jag även testat att bytta två st lambda , 2 st hallgivare , motorvarvtalsgivare och tempgivare har även gått igenom en stor del av kablaget ,,,ger snart upp,,,nån där ute som har någon ide om vad detta kan vara???

tacksam för all hjälp

Sök