Där sitter öppet filter på så den dumpar genom det, om jag skulle köpa en återcirkulerande dumpventil ( vill ha återcirkulerande för har hört öppen kan skada LMM)
Det beror på vilken fjäder som sitter i den återcirkulerande dumpen eller om den är justerbar, ju hårdare fjäder eller ju mer spänd fjädern är på den justerbara desto mer "kvittrar det", du har redan återcirkulerande orginal!
som m2 sa du har redan en återcirkulerande så dumt och byta till en. anledningen man kan köpa återcrikulerande är att många av de "större" turbosarna än original saknar dump helt och hållet . då kör man återcirkulerande för de ska skydda turbon dvs samma som original.
så visst kan du byta men rätt onödigt. vill du ha ljud ska du köra öppen men då kommer motorn gå piss så länge du använder den
Jag vill inte köra med öppen, är ute efter kvitterdump-ljudet som m2 sa.
För just nu låter det bara pssh.
Är orginal Justerbar eller man måste köpa en
ju mer de kvittar ju mindre skyddar dumpen turbon. så vill du ha 1 jävla kvitter ta bort original dumpen och kör ingen alls men räkna med att turbon inte kommer leva spec många 1000 mil efter de
Jag vill inte köra med öppen, är ute efter kvitterdump-ljudet som m2 sa.
För just nu låter det bara pssh.
Är orginal Justerbar eller man måste köpa en
Vissa orginal dumpar kan man öppna och stoppa in någon form av hylsa för att trycka ner fjädern och trycka ihop den!
Mitt tips är att köpa en justerbar så kan du prova dig fram till det ljudet du vill ha, ja köpte en till min förra 93a och där fick jag med två olika fjädrar som var olika hårda samt att den var justerbar, jag köpte min på realcar, kolla där;)