2666
Sök

Volvo V50 2,0d 2006 går ryckigt

80 Inlägg
30 mars 2011
Trådstartare
ja som rubriken lyder går bilen ryckigt vid jämn fart när man åker stadskörning tex 2a växeln 40km/h så rycker bilen . Nästan som om man skulle åka på för hög växel eller att den inte får tillräckligt med diesel. Men det räcker med att man gasar lite försvinner de.Detta händer inte när man kär över 60kmh . Jag har ett dåligt batteri som jag fått ladda förra gånger i vinter. kan de ha med det att göra .dieselvärmaren kan ja inte ha igång då är batteriet dött sen ? För det hände 1 gång att den började rycka väldigt mycket och la sedan av och när ja skulle starta va batteriet dött denna gång hadde den ståt över natten startades på morgonen stod på i 10 min komm sedan 1 km då dog den och de va batteritorsk. Ska den dra tjuvström?laddar den inte? Men ska inte det varna isf? Nytt batteri är beställt men varför rycker den.

skivorna ska glöda

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
30 mars 2011
Oj det va lite problem du hade ja.

Ryckigheten e ett problem som Volvo sliter med å få ordning på. Dom e helt enkelt sånna å problemet ligger troligen mest i motorstyrningen. Det hjälper en del å få uppgraderat mjukvaran i ECM.

Batteriet skall inte tömmas av värmaren. Värmaren skall stänga av sig själv om batteriet får dåligt med ström.

Å ut efter dina beskrivningar så laddar ju den inte. Om det inte bara e batteriet som e helt slut då. Bara ta fram multimetern å mäta. Dom brukar ladda rätt mkt nästan 14.8V

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

80 Inlägg
30 mars 2011
Trådstartare
Okey då fick ja svar på ryckigheten iaf. Jodå värmaren stänger av men är dåligt med kräm i det efteråt. Tror batteriet är slut för kan ha det på laddning över natten men fortfarande dåligt med kräm ibland å är de fullt kan de bli dåligt när den bara står. Nya batteriet kommer idag ska se hur de blir å mäta lite får ja se om de är problem med laddningen.

skivorna ska glöda

Sök