2973
Sök

V50 2,0d startar inte luft i bränsleledningarna??!!

80 Inlägg
2 april 2011
Trådstartare
som rubriken lyser startar inte min v50 06a 2,0D...

inge diesel i ledningarna...antar att det måste luftas..hur gör man det på v50in??är det mekanisk pump eller elektrisk??min pump låter inget eller liknande som en elektrisk brukar göra när man vrider på tändningen..jag kan suga diesel till filtret men märker att det är mycket luft i ..måste man suga upp till pumpen???tongue

skivorna ska glöda

Smålänning
7 887 Inlägg
2 april 2011
Är väll common rail högtryckpump på en sån?
Då lär du ha en elektrisk pump i tanken som kanske pajat.

Ska inte bli luft i dieseln bara så...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

2 Inlägg
2 april 2011
om du har nyss bytt bränslefilter på den så blir de att dra igång den,

Fick göra de på en annan v50 när vi bytte filter på den för den drog vi gång sen efter de var bytt

80 Inlägg
2 april 2011
Trådstartare
okey men jag var och fiflade på en dieselledning när jag letade efter vart glödstiftena satt va väll då det kom luft i systemet..roll 

den har hoppat igång 2 snabba men sen dött antar att den fick sig en skvätt då??

men även om det är en mekanisk pump så är det väll väldigt viktigt att det inte ska vara luft i systemet för att det ska komma fram??

jag har provat dragit igång bilen men det hjälpte inte..

skivorna ska glöda

80 Inlägg
3 april 2011
Trådstartare
efter ett par timmar i garaget med rengöring av filter,sugit ur luft mm..så gick bilen igång när vi drog igång den och det visade sig då att det läckte diesel från en spridare..så efter tätning fungerar bilen kanon ..startar direkt och ingen ryckig gång..

så det var där felet var

skivorna ska glöda

Sök