3336
Sök

Trimmning av volvo 940 ltt

35 Inlägg
2 april 2011
Trådstartare
#1
tjenare köpte min 940 ltt -96 i november och när vi kom hem med den så märkte jag att det satt en vippströmbrytare i handskfacket. jag tänkte inte så mkt på det men nu för ett par dagar sen så skruvade vi lite grand ikring handskfacket och hittade en box ungefär 8 * 4 cm med ett uttag på som var ikopplat.
På boxen stod det Turbo + + obs endast för tävlingsbruk ringde tillverkarna och frågade vad det varför något och dom sa att det var en trimbox som slutade säljas för flera år sen och att den gav 210 hk i effekt och ska justera laddtrycket elektroniskt. Men då är kruxet att den fungerar inte vippströmbrytaren verkade justera mellan att bilen skulle vara orginal och trimmad men när jag växlar på stömbrytaren känner man absolut ingen skillnad vet inte om någon har en aning om vad jag pratar om här men det kanske finns någon som förstår tacksam för svar:) mvh sebban

312 Inlägg
2 april 2011
#2
Det dom kan ha gjort är att koppla ur själva magnetventilen som styr laddtrycket. Om du följer slangen som går från tryckklockan på turbon var går den då?
Vad har du för laddtryck?
Har du bild på boxen i handskfacket?


35 Inlägg
3 april 2011
Trådstartare
#3
det har jag inte kollat ska se efter sen. Men har en 940 ltt så det sitter ingen laddtrycks mätare. tar och lägger up en bild på den på min sida

25 Inlägg
3 april 2011
#4
ExtremeBoost skrev:
Det dom kan ha gjort är att koppla ur själva magnetventilen som styr laddtrycket. Om du följer slangen som går från tryckklockan på turbon var går den då?
Vad har du för laddtryck?
Har du bild på boxen i handskfacket?

http://sebbanlindgren.bilddagboken.se/p … anlindgren bild på boxen, vi ringde till tillverkaren av boxen och dom tyckte att det var konstigt att den satt på en lättryckare och enligt dom så skulle man få 210hk, kan det verkligen stämma? btw nu har vi fått den att fungera iaf och den ger stor skillnad när den slår i på ca 3500rpm


Sök