2976
Sök

Stötdämpare 760 Multilink. Fråga!

726 Inlägg
2 augusti 2008
Trådstartare
hej! nu är det som såhär att jag beställde 2 nya bilstein stötdämpare bak till min multilink, men naturligtvis passade dom inte . ringde till forza och berättade vad som skett men då påstod han att det ska passa för det har det alltid gjort innan... men hade i sär allt igår och vridit och vänt på det och NEJ det passar inte för fem öre...

artikelnumret va något B-1662 tror jag men inte helt säker, och på dom är det bara 2 genomgående bultar ...

men på min är det 1 genom gående där uppe (vilket det är på den nya med) men där nere så sitter det 2 bultar upp i karossen som håller stötdämparen.

är min bil unik med att ha detta fästet eller har era 760 multilink samma fäste? för han på forza jag pratade med menade på att något är fel på min bil...

bild på fästet : http://img380.imageshack.us/my.php?imag … 037lg2.jpg
Senast redigerat av __r0b1n (2 augusti 2008)

11 Inlägg
2 augusti 2008
tjenna på min 760 multilink är det pricis samma som på din. så din är inte unik. de måste va nåt fel i huvet på han på forza:P

29 Inlägg
4 april 2011
1 genomgående där uppe i ramen och 2 bultar som skruvas i underifrån är de stötdämpare med Nivåreglering. om de ä en genomgående där uppe och samma nere så är de utan nivåreglering.

om du vill göra det lätt för dig så kapar du av fästena längst ner och byter plats på dom alltså får du svetsa, så dom med 2bultar sätter du på den som de bara är en genomgående så är problemet löst! om du fattar hur jag menar :>

Sök