2310
Sök

Maximal sänkning av volvo V70 -01

3 Inlägg
5 april 2011
Trådstartare
Hej,

Jag skulle vilja sänka min V70 -01 så mycket det bara går, för att få en riktigt skön racinglook på den. Jag har sett att det finns sänksatser som sänker 55 mm fram och 40 mm bak, och fram är det nog nästan tillräckligt, annars kommer nog hjulen att ta i skärmkanterna, men 40 mm bak låter lite lite, min bil är redan högre bak än i fram och det är nästan 8 cm från däcket till skärmkanten så 40 mm ner kommer inte att räcka, jag tänkte mej mer nånstans 70 - 80 mm.

Nån som har erfarenhet av att sänka en V70 mer än det som sänksatserna ger och har några bra tips. Jag funderar på att köpa 55/40 satsen och sedan kapa bakfjädrarna ytterligare (och kanske lite på framfjädrarna åxå..) men jag vet inte om dom fortfarande passar då.

Alla goda råd tas tacksamt emot

558 Inlägg
5 april 2011
köp sänkfjädrar sen värmer du dom med gas så sjunker dom ihop wink

Performance meck
342 Inlägg
5 april 2011
ska du sänka den så mycket det går så plocka bort fjädrar och genomslag då blir den lagom låg är du inte nöjd med det får du börja korta fjäder benen 

kapa fjädarna går kanon man får dock vara nog att montera dom med slangklämmor efter man kapat då orginal är konade och kapar man så hammnar dom på ett annat ställe i skålen men bara man sätter fast dom så är det inga problem kör så på min dock är den knappt sänkt nått bara 2,5 framm o 2 bak

vill du ha den låg så kapa bort 3-4 varv på sänk fjädarna.
lycka till

Mvh viktor

Sök