2851
Sök

Förslaget steriobygge BMW E30

4 Inlägg
28 december 2006
Trådstartare
Tjena nu har ja kommit fram till vad jag vill ha för grejjer till bilen..

har här några alternativ och undrar nu vad ni skulle rekomendera. slutprodukten kommer att bli 2 6,5 er i fram och fyra i hatthyllan, dom i hatthyllan kommer att gå på steg 4*100 och dom i fram kommer att isoleras med vad?? samma sak i bak??

2 st basar och ett steg.

dom här grejjerna har jag funderat på va tror ni??
allt är från nårdik och brl

ifram 2 st. ibak 4 st

magnat Pro 1620 6,5"
magnat Pro 2160 6,5" Högtalare
JBL GTO6527 6,5

bas 2 st. ska ja ha av samma typ

GAS ALPHA 1224X
GAS METAL12

eller kan ni rekomendera någon annan bas

steg 1 st.

Magnat RX MONO
Magnat Rock Mono 1000

kond

DLS CAP100

är det nått ni kan rekomendera eller ska ja söka vidare???

Cronan

.......
2 655 Inlägg
28 december 2006
tror de blir skitbra. själv har ja

8st 300w 6,5" högtalare (blir snart 10st)
4st i hatthyllan, 1st i varje dörr och 1st nere i orginalplattsen. (ska bli 2st i varje dörr)

2st slutsteg.
1st: 4x150rms som sitter i handskfacket och driver de 4st främre högtalarna och ska köpa ett som driver de 4st bakre + 2st basar, lutar mest mot något i form av rockford fosgate

1st kondensator. kommer ej ihåg effekt då den är lackad i samma färg som bilen och ska
sitta precis innan de stora steget i bak.

ändast kvar att köpa är lite material till basåde bygget och diskanter men även utan baslåda så låter min ljud grymt så ditt lär ju kräma på friskt de me...

1 631 Inlägg
28 december 2006
Tycker du ska börja med att fundera på vad du vill ha ut av ditt ljud. Ditt systemförslag med 4 6.5"-element i hatthyllan, dubbla basar och konding verkar inte vara speciellt genomtänkt.... Det kommer med största sannolikhet inte låta speciellt bra.

Hur stor är budgeten?

Vad har du för cd?

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

Sök