3387
Sök

Problem volvo s40 t4 bränslerör?

10 Inlägg
15 juni 2010
Trådstartare
Hej, hoppas någon kan hjälpa mig vad som ska sitta på detta röret, har kollat runt motorn och hittar ingenting som kan passa på detta metallrör,

det är nr 1 på bilden som jag inte vet vad den ska sitta, nr 2 har sin rätta plats men nr 1 har ingen ''hona'' till slang.

http://img31.imageshack.us/img31/2153/sdc10230x.jpg

Uploaded with ImageShack.us

8 248 Inlägg
15 juni 2010
Det där rä en luring. Letat efter samma sak själv, men 1:an ska inte gå nånstans. Varför det där röret finns vette fasen, men det är pluggat.

10 Inlägg
15 juni 2010
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Det där rä en luring. Letat efter samma sak själv, men 1:an ska inte gå nånstans. Varför det där röret finns vette fasen, men det är pluggat.

okej, men det sitter ju i sidan på inspruts bryggan, och sitter en oring där med, och det ser ut som det har suttit en slang där innan, men kommer allt bränsle från vakumgrejen,(tryckregulatron?)

men i sådana fall, kommer allt bränsle till insprutet via den som ser ut som e vakum grej som sitter i underkant av bryggan?
Senast redigerat av Davve_s40 (15 juni 2010)

8 Inlägg
13 april 2011
hej lånar tråden då jag har liknande problem, har en slang som sitter till det röret, men anslutningen mellan rör och slang saknas och har varit in på volvo och inte ens han jag pratade med där verkade veta hur jag skulle få tag i den kopplingen. Hur har ni löste du problemet, för mig så läcker det massor med bensin mellan slang och rör för tillfället.

Sök