3345
Sök

Iphone / ipod / Htc Desire HD anslutning SAAB 9-3 SC

Drievör
39 Inlägg
19 april 2011
Trådstartare
Har en SAAB original Infotainment Prestige 300 anläggning i bilen med aux 3,5mm stereokabel anslutning och skulle vara intresserad av att koppla ex iphone / ipod eller Htc Desire HD till stereon så man kan ändra låtar osv.

Finns det någon anslutning man kan koppla direkt till stereon eller får man nöja sig med att tokkrångla varje gång man ska byta låt på telefonen? hmm

Se bild på stereon.

https://www1.garaget.org/archive/133/132678/241224/241224-2253579.jpg

150 Inlägg
19 april 2011
Aux är väl så att man får ändra genom telefonen? Bara usb uttag du kan ändra via stereon tror jag iallafall hmm

Drievör
39 Inlägg
20 april 2011
Trådstartare
BiddarN skrev:
Aux är väl så att man får ändra genom telefonen? Bara usb uttag du kan ändra via stereon tror jag iallafall hmm

Japp det är ju så, man blir ju tokig varje gång man ska byta.

Ingen som vet om det finns något annat alternativ? Sök en hel del men hittar inget.

12 Inlägg
20 april 2011
Hur vill du kunna byta låt? Är det ett måste genom stereons knappar/rattknapparna?
Med iPhonen så kan du fixa egna externa knappar på ett enkelt sätt via 3.5mm uttaget
Om du tar en 4 polig 3.4mm stickpropp så kopplar du på en brytare/knapp mellan jord och MIC. trycker du en gång på knappen/brytaren så pausar musiken, en gång till så startar den. Dubbelklickar du så byter den till nästa låt. Trippelklickar du så blir det föregående låt.
Vart du nu ska montera dessa knappar någonstans vet jag inte.
Att fixa via befintliga knappar går, men det blir bra mycket knepigare hmm

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
20 april 2011
Det finns en lösning, Dension Gateway 500. Den kopplas in som CD-växlare så du kommer kunna byta låta via huvudenheten/rattknappar och så vitt jag vet även få upp viss låtinfo på huvudenhetens display (om du nu inte har en ICM1, då det inte går av förklarliga skäl).

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

2 924 Inlägg
20 april 2011
ChriZtoffer skrev:
Det finns en lösning, Dension Gateway 500. Den kopplas in som CD-växlare så du kommer kunna byta låta via huvudenheten/rattknappar och så vitt jag vet även få upp viss låtinfo på huvudenhetens display (om du nu inte har en ICM1, då det inte går av förklarliga skäl).

Nu vart man nyfiken men prislappen var lite tråkig...
http://www.brl.se/sv/artiklar/dension-gateway-500.html

~ Life is short, have FUN! ~

1 435 Inlägg
20 april 2011
Har du tänkt att köra lagrad musik från telefonen som ett usb-minne eller typ Spotify?

Drievör
39 Inlägg
20 april 2011
Trådstartare
Alpinabiturbo skrev:
Har du tänkt att köra lagrad musik från telefonen som ett usb-minne eller typ Spotify?

Lagrad musik då det blir ännu knepigare med typ Spotify.

Jag vet en kompis hade en kabel från sin original stereo i en bmw 330 där han hade en kabel i facket under stereon till sin ipod där han kund byta låt direkt på huvudenheten. Och enligt honom själv skulle detta vara eftermonterat.

tackar för svar. tongue

Drievör
39 Inlägg
20 april 2011
Trådstartare
peegee skrev:
ChriZtoffer skrev:

Nu vart man nyfiken men prislappen var lite tråkig...
http://www.brl.se/sv/artiklar/dension-gateway-500.html

Skulle varit nice att ha denna med 4500:- vet i fan om det är värt. hmm

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
20 april 2011
Densionen är tyvärr den enda lösningen som jag känner till, förutom att göra så som bland annat jag gjort och montera en ny huvudenhet (men då tappar du rattknapparna).

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Sök