2725
Sök

Frågor om sänkning, H&R Cup Kit 40mm runt om.

6 Inlägg
18 april 2011
Trådstartare
Sänkte min bil med H&R Cup Kit, till stor förvåning bilen blev som den var innan, alltså lika högt. Letade information ute på nätet och många påstår att det tar mellan 50 – 100 mil innan bilen läger sig till rätt läge. Idag efter 20 mil, märkte jag att bilen gått ner 15mm back och runt 10mm fram.
Kan det stämma att man måste köra X antal mil tills bilen läger sig till rätt läge?

48 Inlägg
18 april 2011
Så var det inte när jag monterade sänkningssats på en kompis bil.
Men om det verkar sjunka så är det väl kanske olika smile

Whoppa!!!

6 Inlägg
18 april 2011
Trådstartare
ViktorK skrev:
Så var det inte när jag monterade sänkningssats på en kompis bil.
Men om det verkar sjunka så är det väl kanske olika smile

Monterade du bara fjädrar, eller fjädrar med special anpassade stötdämpare?
Mina tidiga bilar som jag sänkte, med bara fjädrar gick ner direkt efter man hissade ner bilen.

48 Inlägg
18 april 2011
Det var bara fjädrar.

Vet en som monterade bilstein dämpare och fjädrar nyligen som skulle sänka 40mm,
kan höra med han imorgon om det sänkte direkt eller efter att han åkt på dem en stund..

Whoppa!!!

6 Inlägg
18 april 2011
Trådstartare
ViktorK skrev:
Det var bara fjädrar.

Vet en som monterade bilstein dämpare och fjädrar nyligen som skulle sänka 40mm,
kan höra med han imorgon om det sänkte direkt eller efter att han åkt på dem en stund..

Skulle vara tacksam om du frågar och hör av dig senare.

48 Inlägg
18 april 2011
japp, skriver imorgon, skicka ett pm om jag glömmer! smile

Whoppa!!!

48 Inlägg
19 april 2011
det sänktes direkt för han...

Whoppa!!!

6 Inlägg
21 april 2011
Trådstartare
Tack för svar ViktorK.
Idag efter att jag åkt sammanlagt 50 mil efter monteringen, back sitter ganska bra , men fram fortfarande lite för högt. Kommer att bytta till tunnare fjäderdistans fram, idag sitter 13 mm, ska åka och beställa 9mm istället.
Det enda positiva med allt att väghållning är mer än 1000% bättre när man byter både ” sänk fjädrar och anpassade stötdämpare” bilen ligger som stridsvagn på vägen.

Sök