2545
Sök

Köpråd:(1998) Bmw 523 Eller Honda Prelude 2.2vti?

Allmänt envis
12 512 Inlägg
22 april 2011
#101
vivaloca88 skrev:
Tjena grabbar! Det var ett tag sen. Nu är det så att jag provkörde 2 st Prelude och tyvärr så föll jag intee pladask för dem. Så nu har jag köpt en E46 318i 2000!. Lite dyrare men myyyycket skönare att köra.big_smile
Grattis! smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

113 Inlägg
22 april 2011
#102
LOL man är ju en idiot om man har råd och köpa bmwn men inte väljer den.

113 Inlägg
22 april 2011
#103
kan ju vara så att 523an är felbänkad  http://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=52155

"Just a little 4 cylinder"
581 Inlägg
23 april 2011
#104
viktor_89 skrev:
LOL man är ju en idiot om man har råd och köpa bmwn men inte väljer den.
Ska man köra på bana så är man en idiot om man väljer BMW´n

Beror ju helt på HUR man ska köra med bilen och var den ska användas, alla har inte intresse för att drifta och glida runt i stan vilket BMW mest är lämpat för...verkar det som iaf wink

"Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere."

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
23 april 2011
#105
viktor_89 skrev:
LOL man är ju en idiot om man har råd och köpa bmwn men inte väljer den.
Ovanstående karakteriserar Garaget på ett ypperligt sätt. BMW är i 9 fall av 10 alltid det givna valet oavsett vad spekulanten har för kriterier, och väljer bort BMW till förmån för ett annat märke så är man tappad i en köttkvarn wink

I vilket fall som helst, grattis till bilköpet ts.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Allmänt envis
12 512 Inlägg
23 april 2011
#106
supersupra87 skrev:
viktor_89 skrev:
LOL man är ju en idiot om man har råd och köpa bmwn men inte väljer den.
Ska man köra på bana så är man en idiot om man väljer BMW´n

Beror ju helt på HUR man ska köra med bilen och var den ska användas, alla har inte intresse för att drifta och glida runt i stan vilket BMW mest är lämpat för...verkar det som iaf wink
För att förhoppningsvis avsluta barnsligheterna skriver jag att man är en inte alltför klipsk själv om man kallar andra idioter efter vad det "verkar som" att en annan bil är. Hade BMW varit en bil för att glida i staden hade varumärket inte haft en genuin koppling till körglädje, en E39 är spänstig och duger lika väl som en Honda till aktiv körning. Men ingen av dem är original den ultimata banbilen.

På samma sätt är det lustigt att se någon skriva att man skall köpa en BMW för att man har råd, en 523i kräver inte särskilt mycket av plånboken och inte en Honda heller. Fram med en stark Alfa Romeo eller stor Audi så kan vi börja diskutera bilar som är dyra i drift...

Och för att verkligen se till att stöta mig med de senaste skribenterna i denna tråden så är det bara fånigt att påstå att BMW skulle karaktärisera Garaget, det som karaktäriserar detta forumet är blinda märkesentusiaster. "Det jag kör är det val jag gjort och därför är det självklart också det bästa val man kan göra", det gäller oavsett vilket märke den trångsynte skribenten kör.

Så har denna tråd fått ett fjärde, helt onödigt inlägg...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

"Just a little 4 cylinder"
581 Inlägg
23 april 2011
#107
Rquired skrev:
För att förhoppningsvis avsluta barnsligheterna skriver jag att man är en inte alltför klipsk själv om man kallar andra idioter efter vad det "verkar som" att en annan bil är. Hade BMW varit en bil för att glida i staden hade varumärket inte haft en genuin koppling till körglädje, en E39 är spänstig och duger lika väl som en Honda till aktiv körning. Men ingen av dem är original den ultimata banbilen.
Var bara en kontring till vad han skrev, fan inget seriöst...roll Gillar själv BMW, speciellt M3 E36, E46 och M5 E39 och hade mycket väl kunnat tänka mig äga någon av dem...

Sen kan du ju ta en runda ner till Malmö en fredag kväll och räkna BMW´s så fattar du vad jag menar med "glida runt i stan, vilket BMW mest är lämpat för...verkar det som". För det är inte ofta man ser BMW´s leta sig ut på landsvägarna för lite inspirerad körning...Tyvärr.

"Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere."

113 Inlägg
23 april 2011
#108
nä BMW är bättre bil på alla sätt och vis så är det bara acceptera det hehe

"Just a little 4 cylinder"
581 Inlägg
23 april 2011
#109
viktor_89 skrev:
nä BMW är bättre bil på alla sätt och vis så är det bara acceptera det hehe
tongue

"Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere."

113 Inlägg
23 april 2011
#110
hehe kul att det löste sig iaf

Allmänt envis
12 512 Inlägg
24 april 2011
#111
supersupra87 skrev:
Rquired skrev:
För att förhoppningsvis avsluta barnsligheterna skriver jag att man är en inte alltför klipsk själv om man kallar andra idioter efter vad det "verkar som" att en annan bil är. Hade BMW varit en bil för att glida i staden hade varumärket inte haft en genuin koppling till körglädje, en E39 är spänstig och duger lika väl som en Honda till aktiv körning. Men ingen av dem är original den ultimata banbilen.
Var bara en kontring till vad han skrev, fan inget seriöst...roll Gillar själv BMW, speciellt M3 E36, E46 och M5 E39 och hade mycket väl kunnat tänka mig äga någon av dem...

Sen kan du ju ta en runda ner till Malmö en fredag kväll och räkna BMW´s så fattar du vad jag menar med "glida runt i stan, vilket BMW mest är lämpat för...verkar det som". För det är inte ofta man ser BMW´s leta sig ut på landsvägarna för lite inspirerad körning...Tyvärr.
Ber om ursäkt, trodde barnen i oss Garaget-användare var framme igen. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

299 Inlägg
24 april 2011
#112
jaa i malmö skulle jag verkligen inte vilja åka bmw..med tanke på hur en bmw oftast av äldre modell kan se ut i den mångkulturella huvudstaden....

En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.

huh?
10 427 Inlägg
24 april 2011
#113
Haha smile BMW lirar bra som allroundbil, både glida i stan, köra i terrängen och tukta på kurviga landsvägar wink


57 Inlägg
24 april 2011
Trådstartare
#114
Aquilla skrev:
jaa i malmö skulle jag verkligen inte vilja åka bmw..med tanke på hur en bmw oftast av äldre modell kan se ut i den mångkulturella huvudstaden....
Du tangerar "mångkulturella" något du vill säga?...

German Cars and Schnitzel!...Or Sushi? hmmm...

57 Inlägg
24 april 2011
Trådstartare
#115
Iallafall gubbar, så fort jag får lite tid över så ska jag lägga upp lite bilder. Kan berätta lite kort om bilen: En ägare, har klima läder dock ej taklucka. Färgen är Grå (väldigt sällan man ser en sådan). Detta är en 2000 så tyvärr så har den orange:a blinkers. Sen fick jag ärva lite rost på huven vilket medförde att jag drog ner priset på bilen innan jag köpte den. Sen finns det inga roliga fälgar. Dock har den precis slått över 13k på mätaren och jag fick en plastficka med kvitton runt 30K som lagts på bilen. Samtliga delar är originala! big_smile. Riktigt skön att köra asså för att jag har alltid velat ha läder och nu ska jag ta och njuta av det big_smile!

German Cars and Schnitzel!...Or Sushi? hmmm...

Ubåtsingenjör
7 281 Inlägg
24 april 2011
#116
vivaloca88 skrev:
Aquilla skrev:
jaa i malmö skulle jag verkligen inte vilja åka bmw..med tanke på hur en bmw oftast av äldre modell kan se ut i den mångkulturella huvudstaden....
Du tangerar "mångkulturella" något du vill säga?...
han menar nog att denna multikulti stad har gått över styr och är en utav sveriges värsta städer att vistas i förtillfället, MEN denna disskusionen är väldigt ot och ska inte tas på garaget.org


57 Inlägg
24 april 2011
Trådstartare
#117
CHEEVA skrev:
vivaloca88 skrev:
Aquilla skrev:
jaa i malmö skulle jag verkligen inte vilja åka bmw..med tanke på hur en bmw oftast av äldre modell kan se ut i den mångkulturella huvudstaden....
Du tangerar "mångkulturella" något du vill säga?...
han menar nog att denna multikulti stad har gått över styr och är en utav sveriges värsta städer att vistas i förtillfället, MEN denna disskusionen är väldigt ot och ska inte tas på garaget.org
Jag vill inte ha sådana tuffa-bakom-datorskärmen" grabbar här, så sådana uttalanden kan han hålla för sig själv och ute från denna tråd.

jag var själv i malmö för att plocka farsans E46.a dock hittade jag inget fel så jag var både inne i stan och ville titta runt i rosengård. Inga som helst konstigheter. Sen finns det alltid idioter överallt... inte enbart malmö. Men men inget sådan här.

German Cars and Schnitzel!...Or Sushi? hmmm...


Sök