3260
Sök

Får ej Xenon-kit att funka på min Subaru Impreza STi PSE !

50 Inlägg
16 februari 2011
Trådstartare
hej

har ett problem med xenon konvertering till min bil ! vilket bara ska vara att "klicka i" ? hmm

har införskaffat mig ett xenon kit men får det inte att funka ? behövs cambus ? eller är det något annat man måste ha eller koppla på något speciellt sätt ?

för ström, jord o allt funkar men inte lyser xenonet !

väldigt tacksam för svar !

MVH Micke

| Metal Mulisha |

2 Inlägg
17 februari 2011
Du måste Starta bilen o blinka 5ggr med helljuset samtidigt som du tutar 2ggr. Då ska det funka smile

Supraman
2 300 Inlägg
17 februari 2011
Har du kopplat rätt på plus och jord?
Om du behöver canbus märker man oftast på att man får felindikering på trasisgt halvljus.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

50 Inlägg
18 februari 2011
Trådstartare
Stefan Varberg skrev:
Har du kopplat rätt på plus och jord?
Om du behöver canbus märker man oftast på att man får felindikering på trasisgt halvljus.

jo allt e rätt kopplat som man ska göra ! jo men har ingen sån som indikerar det så då ska man ju inte behöva cambus hmm men får väl pröva det för vet att subaru ska ha jävligt krångligt elssystem men tack ändå ! smile

| Metal Mulisha |

Supraman
2 300 Inlägg
18 februari 2011
Testa och sätt de direkt på plus och minus på batteriet, då vet du exakt om kittet funkar, funkar en vanlig lampa?
Kolla säkringarna också, ett kit har hög startström så det finns risk att säkringar smäller.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

50 Inlägg
18 februari 2011
Trådstartare
Stefan Varberg skrev:
Testa och sätt de direkt på plus och minus på batteriet, då vet du exakt om kittet funkar, funkar en vanlig lampa?
Kolla säkringarna också, ett kit har hög startström så det finns risk att säkringar smäller.

jo allt de e kollat så kittet funkar o japp allt annat funkar bara att när ja kopplar in xenonet så tänds de inte sad skit skumt !!

några ideér ?

MVH

| Metal Mulisha |

Supraman
2 300 Inlägg
18 februari 2011
Hmm, Mät om det kommer någon ström när du har dom inkopplade.
Ta en bild på hur dom är inkopplade.

Antingen så skickar bilen ut någon ström om belastningen är för liten eller så är det kopplat galet.
Om första teorin stämmer så bör dom starta om du sätter en 20w lampa i kretsen också.

65 Inlägg
20 februari 2011
Nu ska vi se har för mig att det är subaru som har halvljus och helljus jord styrt inte plus. så mät dig fram först eller skaffa en haynes bok eller in på närmaste Subaru verkstad och fråga / gammal subaru mekaniker

Scorpio

13 Inlägg
24 april 2011
Fick du igång det? funderar själv på att skaffa xenonljus i halvljuset på en sti 04

Subaru Impreza Wrx Sti PSE

2 982 Inlägg
24 april 2011
OttozZon skrev:
Stefan Varberg skrev:

jo allt de e kollat så kittet funkar o japp allt annat funkar bara att när ja kopplar in xenonet så tänds de inte :( skit skumt !!

några ideér ?

MVH

skifta  plus och minus polen..

13 Inlägg
24 april 2011
så det är ej canbus man behöver på dessa bilar ?

Subaru Impreza Wrx Sti PSE

Drifttekniker/Epelektriker
29 Inlägg
24 april 2011
Om du är helt säker på att kittat fungerar så låter de som att du måste skaffa en canbussenhet, det finns att köpa lösa plugg and play enheter som du kopplar på mellan boxen och lampan så ska det fungera, oavsett om det är minusstyrt eller inte (det har ingen betydelse när du har en sluten krets).

Jag köpte mina cansubenheter på xenonkungen dom fungerade då bra och var smidiga och lägga in.

50 Inlägg
24 april 2011
Trådstartare
det är igång nu o  vi provade den dumma ideen att byta minus o plus o då hoppade det igång smile tackar för allt svar o hjälp !

| Metal Mulisha |

Drifttekniker/Epelektriker
29 Inlägg
24 april 2011
Vad var de för märke på dina xenonboxar?

Ja alltid härligt när de funkar..tongue

Sök