2839
Sök

problem med start motor volvo 740 -90

10 sec före dig...
540 Inlägg
1 januari 2007
Trådstartare
jag har problem med min start motor (tror jag) måste vara den! batteriet har strömm som det ska ha, när jag vrider om tändningen klickar det bara! alla lampor som ska lysa lyser! sladdarna har inte lossnat från startmotorn heller. har ni något tips? vill helst ha igång min kärra igen!

Mvh Martin

One Man Clan
4 287 Inlägg
2 januari 2007
ett vanligt fel på dom är tex jordflätan som går från batteriet in under motorn typ vid servopumpen ...testa rengörning av stiftet på starmotorn ...manöversladden eller vad den heter ?

Kungen i Lerbäckshult
718 Inlägg
2 januari 2007
Testa att knacka lite på startmotorn med en hammare eller nåt!!

1 Inlägg
2 januari 2007
prova knacka på den då brikar man kuna få i gång don ett tag,,

Bröderna bus
118 Inlägg
Servicetekniker
235 Inlägg
2 januari 2007
Jag håller med dom andra att du ska prova att knacka på startmotorn med en hammare när du inte får igång den. Hoppar motorn igång då så är det bara att byta startmotor.

Team Chevy740

Speed FMK
849 Inlägg
2 januari 2007
Som alla andra, knacka lite på den med hammare o se om det hjälper. Jag tror inte du behöver byta hela om de funkar då, pappa fixade nämligen sin bil efter samma problem. Får du denna symptomen så hör av dig om det inte löser sig så ska jag snacka med far min.

Mvh Ludde

115 Inlägg
3 januari 2007
Bäh... lätt.

Plocka ur startmotorn. Lägg 12 volt på den från batteriet. Klickar solenoiden och startmotorn går runt så får du leta efter felet någon annanstans.
Om inte... Plocka isär solenoiden gör rent alla kontaktytor, speciellt kopparblecken som sluter strömmen inne i solenoiden. Kör lite smärjelduk på de ytorna också. Sätt ihop och vipps klart.
Nu funkar den ett tag till men det kommer nog hända samma sak igen eftersom de kopparytorna slits varje gång man startar.

Jag gjorde prcis samma på en annan bil för ett tag sedan och det löste problemen.

Mazda RX-8 Renesis - Rev Like a Boss!

Överladdad!
530 Inlägg
3 januari 2007
köp ny på biltema för 600spänn tongue

Hellre en mekaniker i köket än en kock i garaget :)

Reparatör
630 Inlägg
3 januari 2007
Pegga_405 skrev:
köp ny på biltema för 600spänn tongue

hjälper inte med ny om felet e jordfel som jag tro det är . Testa å ta startkabel mellan minus på batteri till lämpligt ställe för bra jord på motorn å kolla om det blir någon märkbar skillnad . Funkar det så e det bara att antingen extrajorda motorn eller byta jordflätan som går under motorn .

Sök