Vilket slutsteg Pioneer TS-E 170Ci, vilka 6x9or, Kappa eller Pioneer?

Niwa
7 april 2011 · 4 Inlägg

Hej!

Har en uppsättning Pioneer TS-E 170Ci som jag kommer att montera fram i min Audi A4 -95.
Jag kommer att plasta om dörrsidorna, samt dämpa dem.
http://www.pioneer.eu/se/products/25/13 … index.html

Kommer troligen att använda Kenwood KDC-BT61U som huvudenhet. (Andra likvärda förslag mottages gärna, bluetooth är inget måste)

Så till själva frågan, jag skulle vilja ha tips på ett lämpligt slutsteg att driva framsystemet med.

Jag kan få tag i ett Pioneer GM-5400 till ett riktigt bra pris, skulle detta fungera?
http://www.pioneer.eu/se/products/25/29 … index.html
Om det inte är optimalt så kanske jag kan ha det så länge, och sedan ta det till basen som jag kommer sätta in i ett senare skede.

Jag är mer ute efter välljud å skönt dunk än en massa bas.

Jag kan lägga ca 2000kr på en HU och ungefär samma på steget.

Mvh Elias

Senast redigerat av Niwa (28 april 2011)

svarten1
8 april 2011 · 24 Inlägg

Det borde funka ok med det steget.
Så beroende på vilken bas/ar du tänker köra med sen så satsa ev. pengarna på bassteget.

ChriZtoffer GAS democar 2018!
8 april 2011 · 8 744 Inlägg

En vanlig rekommendation är 1kr högtalare/bas per 2kr slutsteg, så till dit kit skulle du haft ett steg i 4000kr klassen för att kunna utnyttja grejerna bra. Men leta begagnat, då kan du få tag på riktigt vettiga grejer till bra pris! Lägger du då ca 2000kr på ett bra steg av välkänt märke så är du nära.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Niwa
9 april 2011 · 4 Inlägg

Tack för svar smile

Då jag fick steget till ett så bra pris köpte jag det. Har testat det på Gas 6x9orna jag har bak och det presterar riktigt bra med dom, sjukt mkt bättre kontroll än med mds steget jag hade innan,
Dock håller ju 6x9orna inte lika hög kvalité som 6.5orna.
Om det inte riktigt ger det jag vill ha så får jag helt enkelt uppgradera.

Niwa
28 april 2011 · 4 Inlägg

När jag började bygga om hatthyllan märkte jag att 6x9orna var sämre än jag trodde, de håller på spricka i konen.

Så nu är jag ute efter ett par nya 6x9or också, har tittat på Infinity Kappa 693.9i och Pioneer TS-E6902i, någon som hört båda?

Funderar också på att sälja iväg GM5400 steget å köpa ett Pioneer PRS-D420, eller bör jag bara köpa ett till 2vägs steg?

Mvh Elias

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang