4632
Sök

Vilka bilar har ISOFIX(snabbfästen för bilbarnstol) fram(eller vilka man kan eftermontera det i.)

97 Inlägg
2 maj 2011
Trådstartare
Hej.

Jag har jagat runt lite hos olika handlare för att få reda på detta men det verkar svårt att få ett riktigt svar.

Jag kommer att köpa en ny bil inom kort och vill ha en med Isofix fram samt bak.

Gäller årsmodeller 2006-2008 ungefär och ett maxpris på runt 200k.

Vad har ni för kunskap om detta som ni vill dela med er om???

Mvh
Senast redigerat av vadsomhelst (2 maj 2011)

2 924 Inlägg
2 maj 2011
Frågan är lite för bred ställd... och du har troligtvis mer krav på bil än; Isofix, ungefär år 2006-2008 och max 200k...

Skriv ner dina övriga krav och/eller räkna upp vilka bilar du är intresserad av.

Skriv även in i rubriken att detta gäller snabbfästen för barnstol, alla vet nog inte vad ISOFIX innebär...

~ Life is short, have FUN! ~

97 Inlägg
2 maj 2011
Trådstartare
peegee skrev:
Frågan är lite för bred ställd... och du har troligtvis mer krav på bil än; Isofix, ungefär år 2006-2008 och max 200k...

Skriv ner dina övriga krav och/eller räkna upp vilka bilar du är intresserad av.

Skriv även in i rubriken att detta gäller snabbfästen för barnstol, alla vet nog inte vad ISOFIX innebär...

Rubriken fixad!

Kan svara resten här med att alla bilar kan vara intressant. De enda jag vet som har det är BMW, dock är det lätt att de blir lite dyrare.

Men kan tänka mig bilar från VAG, Volvo, Merca, Toyota, Franska bilar.

Enda kraven är dragkrok och kombi samt Isofix bak(förutom all standard som AC, elhissar osv osv som det är i bilar som är såpass nya).

Bensin eller inte är inte så noga heller.
Men det handlar inte om utrustning eller motor utan det handlar om vilka karosser det finns i eller det går att eftermontera i.

Har satt min lokala VAG på att kolla om min Passat 2002 går att eftermontera. Troligen går det inte fram..

Sök