2666
Sök

Stulen Xc grill i Hbg området.

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
12 maj 2011
killercow skrev:
azid skrev:
Om rakbladen sitter på insidan av grillen så är kan det inte bilägarens fel om nån stoppar in fingrarna och skär sig? Eller ansvarar man även för vassa kanter i bilen?

Du som ägare får inte göra några mod. på bilen som är för att skada någon. limmar du fast rakblad så att man ska skära sig på dom så åker du dit.

Läste för länge sen om en kille som va trött på att få inbrott i bilen plus att dom snodde den en gång.
Han byggde in en siren i nackstödet. med fördröjning så den skulle gå igång när tjuven satt sig. sen kom det en å försökte sno bilen slutade med att ägaren fick betala ett fett skadestånd till tjuven för skadorna på hörseln.

Bara i Sverige gott folk. Bara i Sverige

Men det är befängt, om jag har en vass kant på insidan av dörren och nån idiot till människa som inte har i bilen att göra sticker sig på denna så blir jag skyldig? Vad blir jag skyldig till?

Har själv hört dessa historier och har svårt att tro dom.

2slow

killercow
12 maj 2011
azid skrev:
killercow skrev:
azid skrev:
Om rakbladen sitter på insidan av grillen så är kan det inte bilägarens fel om nån stoppar in fingrarna och skär sig? Eller ansvarar man även för vassa kanter i bilen?

Du som ägare får inte göra några mod. på bilen som är för att skada någon. limmar du fast rakblad så att man ska skära sig på dom så åker du dit.

Läste för länge sen om en kille som va trött på att få inbrott i bilen plus att dom snodde den en gång.
Han byggde in en siren i nackstödet. med fördröjning så den skulle gå igång när tjuven satt sig. sen kom det en å försökte sno bilen slutade med att ägaren fick betala ett fett skadestånd till tjuven för skadorna på hörseln.

Men det är befängt, om jag har en vass kant på insidan av dörren och nån idiot till människa som inte har i bilen att göra sticker sig på denna så blir jag skyldig? Vad blir jag skyldig till?

Har själv hört dessa historier och har svårt att tro dom.

Nej det jag skrev var att om du gör en modifikation på bilen som är avsed för att skada så åker du på det

Eigenbrötler
1 237 Inlägg
12 maj 2011
Uttelito skrev:
Felplacerad skrev:
SafetyCar skrev:
Fick min XC-grill stulen (i HBG el landskrona) men hittade den på en annan bil från landskrona, tur väl hade jag modifierat min grill så den va lätt att känna igen.

Killen som ägde en VIT volvo v70 (97-00) hävdade att hans lillebror köpt massa delar i HBG av en annan kille. I nästan 6 månader väntade jag på att få min grill tillbaka, slutade i tingsrätten i Lund, fick grillen å killen gick fri. Ville ha pengar oxå, men avslogs.

Snacka om overkill för en grill ? lol

Den kostar ju en 800 iallafall, du skulle väl anmäla om någon stal 800 från dig och göra vad du kan för att få tillbaka dom, eller? smile

Anmäla, nej, göra vad jag kan för att få tillbaka, ja.

Kung
603 Inlägg
12 maj 2011
killercow skrev:
azid skrev:

Nejdu, det är så i många länder..

har läst om flera fall i USA där inbrottstjuvar och liknande stämt husägare för att dom skadat sig när dom gjort inbrott, och vunnit målen.... så ja det är rätt sjukt att man inte ska få försvara sin egendom, man ska bara snällt titta på och ringa polisen och hoppas att dom kan göra något..

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.

Sök