3393
Sök

Ang bil tvätt i eran stad.

Ratthållare på E4
165 Inlägg
11 maj 2011
Trådstartare
Hej på er.

Tänkte kolla lite vilka tvättar som är bäst i olika städer.
Det kan va bra och veta när man är olika träffar i Sverige,
Så fyll på med era bästa ställen. 

I Jönköping har vi k24 på Ekhagen samt ok/q8 i Hva.
Finns mer men inga jag kommer på just nu.

Med vänliga Hälsningar Martin

Är livet värt att liva utan bil??

Ratthållare på E4
165 Inlägg
14 maj 2011
Trådstartare
Är det ingen som tvättar i olika städer.

2 624 Inlägg
14 maj 2011
lol nej?

Jag tvättar bilen hemma/runt om i Falun. inte åker jag till andra ställen för att prova massa tvättar? nejtack! tongue

Ratthållare på E4
165 Inlägg
14 maj 2011
Trådstartare
Det var inte det tråden skulle handla om eller utan om man var iväg på någon träff i nån annan stad så kan man veta vad det finns tvätt ställen som är bra. Jag tvättar bilen också hemma när jag är hemma.

2 624 Inlägg
14 maj 2011
man tvättar bilen INNAN man åker iväg på en träff? big_smile

annars närmaste okq8 GDS eller liknande där träffen ska vara om det har vart massa regn osv? wink

Ratthållare på E4
165 Inlägg
14 maj 2011
Trådstartare
Ja det är ju det som är saken, då är det ju bra och veta vilka som duger, vilka som byter svampar och dylikt ofta så man inte får massa repor på bilen det är ju jävligt surt.

2 624 Inlägg
14 maj 2011
Byter svampa ofta? what snackar du om? inte kör du bilen i en automattvätt eller? hmm
Senast redigerat av martinn (14 maj 2011)

Ratthållare på E4
165 Inlägg
14 maj 2011
Trådstartare
Nej men K24 här i Jkpg har borstar som dom byter minst varannan vecka, det är såna jag menar.

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
14 maj 2011
vtec_ skrev:
Nej men K24 här i Jkpg har borstar som dom byter minst varannan vecka, det är såna jag menar.

Kvittar... borstar som borstar... Har inget och göra på bilens lack om du bryr dig om den! cool

2 624 Inlägg
14 maj 2011
Jill skrev:
vtec_ skrev:

Kvittar... borstar som borstar... Har inget och göra på bilens lack om du bryr dig om den! cool

+1.. köra bilen i borsttvätt så är man inte alls rädd om bilen!!! tongue

Forummoderator
18 088 Inlägg
14 maj 2011
Tjörn.

Häggvall, TIME. Självtvätt med högtryck och köp helst egen svamp. Bra.

Kållekärr, Statoil: Borsttvätt. De kunde bytt borstarna oftare. Min granne har tjänstebil och tvättar där jämnt. Repig. Den används mycket. 3-5 bilar kö inget ovanligt på helger efter kass väderlek.

OM jag av någon anledning tar ut en Chrysler ur garaget vintertid använder jag inte ens is-skrapa. Den får tina sig själv i lugn och ro oavsett hur lång tid det tar.

EDIT: Farsan har rekondfirma så lite har man fått sig inlärt. "Inga borstar" "Ny svamp" osv..
Senast redigerat av Dieselsmurfen (14 maj 2011)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 258 Inlägg
14 maj 2011
Jill skrev:
vtec_ skrev:

Näe, man tvättar bilen för hand hemma på gården. Åker man iväg nånstans så får man väl söka upp nån vattenslang och spola av eventuellt grus och damm. Borstar.......näe fy fan!!!!!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 258 Inlägg
14 maj 2011
Dieselsmurfen skrev:
OM jag av någon anledning tar ut en Chrysler ur garaget vintertid använder jag inte ens is-skrapa. Den får tina sig själv i lugn och ro oavsett hur lång tid det tar.

Detta låter omsorgsfullt!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Sök